Σε 36 έφθανε μέχρι χθες το βράδυ ο αριθμός των ξένων αεροπορικών εταιρειών που αποφάσισαν να αφαιρέσουν το δικαίωμα από ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία να πωλούν αεροπορικά τους εισιτήρια. Yψηλόβαθμο στέλεχος ελληνικού ταξιδιωτικού ομίλου μετέφερε στην «Κ» ότι η απόφαση αυτή προσθέτει νέα προβλήματα στα ήδη οξυμένα που αντιμετωπίζει η ελληνική τουριστική αγορά ως αποτέλεσμα των κυβερνητικών επιλογών που οδήγησαν στο κλείσιμο των τραπεζών. Επίσης, επεσήμανε ότι η εξέλιξη αυτή έχει κλονίσει την εμπιστοσύνη ξένων συνεργατών τους, οι οποίοι φοβούνται ότι θα χάσουν τα χρήματά τους στις συναλλαγές τους στην Ελλάδα.

Οι αεροπορικές εταιρείες που είχαν μέχρι χθες αφαιρέσει από ελληνικά γραφεία το δικαίωμα πώλησης εισιτηρίων τους έχουν ως εξής: Emirates, Virgin, Virgin Australia, Air Baltic, Pegasus, Air Transat, New Zealand, Ural, Siberia, Air Astana, Uzbekistan, Utair Aviation, Cathay, Garuda, Air Caraibes, Air Caledonian, China Airlines, Onur Air, Royal Air Maroc, TAAG Angola, Aigle Azur, Sri Lankan Αirways, Air Namibia, Somon Air, Atlas Jet, Boliviana, Phillipine Airlines, Avianca, Copa, Vietnam, China Southern, Qatar, TAM, Qantas, Turkish, Αerolineas Argentinas.

Η πρώτη άμεση επίπτωση για τα ελληνικά γραφεία αφορά την αδυναμία που θα έχουν πλέον να εκδώσουν για Ελληνες πελάτες εισιτήρια για πτήσεις των εταιρειών στο εξωτερικό. Επίσης, η απόφαση αυτή χτυπά και επαγγελματικές συνεργασίες που είχαν ελληνικά γραφεία με ξένες εταιρείες, όπως για παράδειγμα ναυτιλιακές, έχοντας αναλάβει την έκδοση ανά τον κόσμο αεροπορικών τους εισιτηρίων. Πάντως, κάποια μεγάλα ελληνικά γραφεία έχουν βρει τρόπους να ξεπεράσουν το πρόβλημα, είτε γιατί διαθέτουν δικό τους δίκτυο στο εξωτερικό είτε γιατί έχουν συνάψει συνεργασίες με ξένες εταιρείες.

Στο μεταξύ, σε επιστολή που απέστειλε o όμιλος της Lufthansa (Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss) χθες το απόγευμα σε ταξιδιωτικά γραφεία, ενημερώνει ότι από σήμερα 8 Ιουλίου θα πρέπει να καταβάλλουν την αξία των εισιτηρίων με χρέωση πιστωτικής κάρτας μέσω BSP (Billing and Settlement System – το σύστημα που έχει ορίσει η ΙΑΤΑ μέσω του οποίου γίνονται όλες οι χρεώσεις, πληρωμές και μεταβιβάσεις χρημάτων από τους πράκτορες προς τις εταιρείες) ή έναντι μετρητών στα εκδοτήριά της. Σε διαφορετική περίπτωση, τονίζει στην επιστολή του ο όμιλος, θα βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να αναγκαστεί να μην επιτρέψει την ηλεκτρονική έκδοση αεροπορικών εισιτηρίων. Ο γερμανικός όμιλος περιγράφει με μελανά χρώματα την κατάσταση στη χώρα μας, τονίζοντας ότι η συναλλακτική δραστηριότητα στην Ελλάδα υπέστη προ ημερών απρόβλεπτο ισχυρότατο κλονισμό με την επιβολή των γνωστών περιορισμών στην κίνηση των κεφαλαίων και τη συνεπακόλουθη τραπεζική αργία. Αυτό το γεγονός προσθέτει «έχει τη συνέπεια όλες οι παράμετροι που επηρεάζουν καθοριστικά τον επιχειρηματικό κίνδυνο να έχουν υποστεί πρωτόγνωρη αρνητική αλλοίωση, επιτάσσοντας στις επιχειρήσεις που επιθυμούν να τηρούν τους κανόνες της χρηστής διοίκησης, την αναθεώρηση των όρων συναλλαγής με τους πελάτες τους που ίσχυαν σε εποχές στοιχειώδους ομαλής λειτουργίας της αγοράς, η οποία πλέον έχει ολοσχερώς ανατραπεί, ώστε να κλονισθεί συθέμελα η δικαιοπρακτική βάση επί της οποίας στηρίζεται η συμβατική μας σχέση». Καταλήγοντας, ο όμιλος διαβεβαιώνει ότι αυτή η ρύθμιση είναι προσωρινή και οφείλεται αποκλειστικά στην τωρινή πρωτόγνωρη κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική αγορά.

kathimerini.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published.