Αθωώθηκε κάτοικος Δαματριάς, για θανατηφόρο τροχαίο!

Αθώος λόγω αμφιβολιών κρίθηκε σήμερα το μεσημέρι από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ρόδου, οδηγός οχήματος που κατηγορείτο για την πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου.

Σήμερα εκδικάστηκε ενώπιον του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Ρόδου, η υπόθεση του τροχαίου δυστυχήματος που έλαβε χώρα στις 9/6/2009 και περί ώρα 13:00 στη διασταύρωση της λεωφόρου Ρόδου – Καμείρου με μία ανώνυμη ασφαλτοστρωμένη αγροτική οδό, που οδηγεί προς τη Δαματριά, κατά το οποίο τροχαίο σκοτώθηκε ο οδηγός μοτοσικλέτας. Το δικαστήριο έκρινε ότι ο οδηγός του επιβατικού αυτοκινήτου, δεν ευθύνεται για την πρόκληση του τροχαίου δυστυχήματος και τον αθώωσε λόγω αμφιβολιών.

Τα βασικότερα σημεία των αρνητικών ισχυρισμών του κατηγορουμένου:

«Στις 9/6/2009 και περί ώρα 13:00 αφού παρέλαβα τα τέκνα μου, κατευθύνθηκα με το επιβατικό αυτοκίνητό μου προς τον τόπο κατοικίας μου που βρίσκεται στη Δαματριά Ρόδου. Για τη μετάβασή μου αυτή επέλεξα, όπως σχεδόν καθημερινά τα τελευταία 15 χρόνια, τη λεωφόρο Ρόδου – Καμείρου. Αφού πέρασα από το Παραδείσι Ρόδου, διάνυσα περίπου δύο χιλιόμετρα επί της εν λόγω λεωφόρου κινούμενος με ταχύτητα περίπου 50 έως 60 χιλ./ώρα, όπως το επέτασσαν οι κυκλοφοριακές συνθήκες, και έφθασα περίπου 40 με 50 μέτρα πριν το σημείο, όπου η εν λόγω λεωφόρος διασταυρώνεται κάθετα, από την αριστερή μόνο πλευρά, με μία ανώνυμη ασφαλτοστρωμένη αγροτική οδό, που οδηγεί προς τη Δαματριά. Στο σημείο αυτό χρησιμοποίησα το αριστερό φλας προκειμένου να κατευθυνθώ αριστερά προς την εν λόγω οδό και αφού ελάττωσα ταχύτητα, κατευθύνθηκα προοδευτικά προς το κέντρο της λεωφόρου. Αφού έλεγξα ότι δεν υπήρχε κίνηση οχημάτων από την αντίθετη κατεύθυνση και ότι ο αγροτικός δρόμος ήταν και αυτός ελεύθερος, έχοντας πρώτη ταχύτητα, εισήλθα αργά, αργά στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Τη στιγμή εκείνη προσέκρουσε επάνω μου με σφοδρότητα ο (…), ο οποίος κινούνταν ομόρροπα και πίσω από  εμένα, επίσης επί της λεωφόρου Ρόδου – Καμείρου, οδηγώντας τη μοτοσικλέτα του. Από την πρόσκρουση αυτή ο (…) εκτινάχθηκε αρχικά στον αέρα και στη συνέχεια προσγειώθηκε στην άλλη πλευρά του αυτοκινήτου μου, το οποίο τον παρέσυρε με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του.

Αμέσως μετά την πρόσκρουση και αφού έβγαλα από το αυτοκίνητο τα δύο ανήλικά τέκνα μου, τα οποία μετέφερα στο πίσω κάθισμα και τα οποία, όπως είναι φυσικό, ήταν σοκαρισμένα από το συμβάν, κάλεσα ασθενοφόρο και κυρίως κατέβαλα προσπάθεια για τον απεγκλωβισμό του άτυχου (…). Περαιτέρω πρέπει να σημειώσω ότι είμαι πολύ τυχερός που δεν τραυματίστηκα σοβαρά τόσο εγώ όσο και τα ανήλικα τέκνα μου από την πρόσκρουση.

Ειδικά για τις ακριβείς συνθήκες τέλεσης του ατυχήματος και την παντελή έλλειψη υπαιτιότητάς μου για την πρόκληση αυτού επιθυμώ να επισημάνω προς το δικαστήριό σας τα ακόλουθα:

1) Η λεωφόρος Ρόδου – Καμείρου είναι διπλής κατευθύνσεως με μόνο μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

2) Η ταχύτητα κίνησής μου επί της εν λόγω λεωφόρου λίγο πριν να επιχειρήσω να κατευθυνθώ προς την ανώνυμη αγροτική οδό κυμαίνονταν από 50 έως 60 χιλ./ώρα και ήταν εντός του επιτρεπόμενου ανώτατου ορίου κίνησης στην περιοχή που καθοριζόταν κατά τον χρόνο του δυστυχήματος σε 70 χιλ./ώρα.

3) Την ταχύτητά μου αυτή την ελάττωσα σε ολιγότερο από 10 χιλ./ώρα προκειμένου να μπορέσω να πραγματοποιήσω με ασφάλεια την στροφή προς τα αριστερά.

4) Το σημείο, στο οποίο επιχείρησα να πραγματοποιήσω αριστερή στροφή, έχει διακεκομμένες λευκές λωρίδες, οι οποίες επιτρέπουν την είσοδο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας με σκοπό την είσοδο στην παρακείμενη ανώνυμη αγροτική οδό.

5) Πριν και μετά το σημείο αυτό η λεωφόρος Ρόδου – Καμείρου έχει συνεχόμενη διπλή διαγράμμιση που απαγορεύει την είσοδο και κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

6) Το δυστύχημα συνέβη εξολοκλήρου στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, στο οποίο είχε ήδη εισέλθει κατά τη στιγμή της σύγκρουσης το όχημά μου. Μάλιστα επειδή το όχημά μου είχε ήδη λάβει κάθετη θέση επί της λεωφόρου Ρόδου – Καμείρου με σκοπό την είσοδο στην αγροτική οδό που βρισκόταν στα αριστερά η πρόσκρουση πραγματοποιήθηκε στη μέση περίπου και προς τα αριστερά του εν λόγω ρεύματος κυκλοφορίας.

7) Κατά τη στιγμή της πρόσκρουσης όλο το δεξί ρεύμα κυκλοφορίας της εν λόγω οδού, δηλαδή αυτό, στο οποίο κανονικά όφειλε να κινείται ο θανών, πλάτους κατά τις μετρήσεις της τροχαίας 3,60 μέτρα ήταν ελεύθερο.

8) Επιπλέον, στα δεξιά του δεξιού ρεύματος κυκλοφορίας υπάρχει, εκτός της οδού, έρεισμα, ελεύθερο κάθε εμποδίου, πλάτους 1,70 μέτρων Δηλαδή το ελεύθερο τμήμα διέλευσης στη δεξιά κατεύθυνση της οδού ήταν τουλάχιστον 5,30 μέτρα.

9) Τα ίχνη τροχοπέδησης που άφησε στο οδόστρωμα η μοτοσικλέτα του θανόντος ήταν 18 μέτρα και βρίσκονται εξολοκλήρου στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

10) Από το σημείο που σταματάνε τα ίχνη τροχοπέδησης και έως το πιθανό σημείο πρόσκρουσης επί του οχήματός μου μεσολαβεί απόσταση άλλων 8,70 μέτρων.

11) Μετά την πρόσκρουση και λόγω της σφοδρότητάς της η μοτοσικλέτα του θανόντος εξοστρακίστηκε σε απόσταση επιπλέον 9 μ. προτού σταματήσει σε πλαϊνό τσιμεντένιο τοιχίο.

12) Το αυτοκίνητό μου παρασύρθηκε από τη σφοδρότατη πρόσκρουση προς τα δεξιά και αφού διάνυσε άλλα 4 μέτρα περίπου προσέκρουσε με τη σειρά του σε πλαϊνό τσιμεντένιο τοιχίο, όπου και ανακόπηκε η πορεία του.

13) Μετά την πρόσκρουσή του στο αυτοκίνητό μου ο θανών εκτινάχθηκε στον αέρα και εν τέλει προσγειώθηκε στην αντίθετη πλευρά του αυτοκινήτου μου με αποτέλεσμα να συνθλιβεί μεταξύ του αυτοκινήτου μου και του τοιχίου, στο οποίο αυτό προσέκρουσε.

Όλα τα παραπάνω πραγματικά περιστατικά τέλεσης του επίδικου δυστυχήματος προκύπτουν τόσο από το πρόχειρο σχεδιάγραμμα όσο και από την έκθεση αυτοψίας τροχαίου ατυχήματος που συνέταξε η Τροχαία».

Την υπόθεση χειρίστηκε ο δικηγόρος Κωνσταντίνος Χαλκιάς.

Leave a Reply

Your email address will not be published.