Μέσα στα επόμενα δυο 24ωρα ή πιθανόν και μέσα στις επόμενες ώρες το οικονομικό επιτελείο οριστικοποιεί τις αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν στα φετινά τέλη κυκλοφορίας. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι χαμένοι των αλλαγών θα είναι όσοι απέκτησαν από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά αυτοκίνητο άνω των 1.400 κυβικών καθώς θα υπάρξει αύξηση των τελών κυκλοφορίας που θα κληθούν να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες τους. Τα πρόσθετα, έσοδα που θα προκύψουν από την αύξηση των τελών για τα οχήματα της παραπάνω κατηγορίας σχεδιάζεται να δοθούν ως μειώσεις των τελών για τους ιδιοκτήτες ΙΧ ηλικίας άνω των 5 ετών και πάνω από ένα όριο κυβισμού (π.χ. τα 1.600 ευρώ).

Ειδικότερα, με βάση το σημερινό σύστημα υπολογισμού:

-τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν (πήραν πινακίδες) από τον Νοέμβριο 2010 και μετά υπολογίζονται αποκλειστικά με τον όγκο των ρύπων που εκπέμπουν σύμφωνα με την παρακάτω κλίμακα.

Εκπομπές CO2 g/km  Τέλη
0-100 0 ευρώ/gr
101-120 0,9 ευρώ/gr
121-140 1,1 ευρώ/gr
141-160 1,7 ευρώ/gr
161-180 2,25 ευρώ/gr
181-200 2,55 ευρώ/gr
201-250 2,8 ευρώ/gr
Άνω των 250 3,4 ευρώ/gr

-για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν έως και τον Οκτώβριο του 2010 τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση το ύψος του κυβισμού τους σύμφωνα με την παρακάτω κλίμακα:

 Κυβισμός     Τέλη
Έως 300 κ.εκ. 22 ευρώ
301-785 κ.εκ. 55 ευρώ
786-1.071 κ.εκ. 120 ευρώ
1.072-1.357 κ.εκ. 135 ευρώ
1.358-1.548 κ.εκ. 240 ευρώ
1.549-1.738 κ.εκ. 265 ευρώ
1.739-1.928 κ.εκ. 300 ευρώ
1.929-2.357 κ.εκ. 660 ευρώ
2.358-3.000 κ.εκ. 880 ευρώ
3.001-4.000 κ.εκ. 1100 ευρώ
4.001 κ.εκ. και άνω 1320 ευρώ

Οι αλλαγές

Η βασική αλλαγή που έρχεται είναι η θέσπιση κριτηρίου κυβισμού στην πρώτη κλίμακα, δηλαδή στα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά. Η κλίμακα θα προβλέπει την επιβολή πρόσθετου τέλους κυκλοφορίας για τα οχήματα άνω των 1.400 κυβικών. Το ποσοστό της αύξησης δεν έχει ακόμη καθοριστεί.

Για παράδειγμα θα επιβαρυνθούν με πρόσθετα τέλη οχήματα 1.600 κυβικών που σήμερα οι ιδιοκτήτες τους καταβάλλουν μηδενικά τέλη επειδή εκπέμπουν λιγότερους ρύπους από 100 γραμμάρια ή τέλη που δεν ξεπερνούν τα 130 ευρώ.

Η δεύτερη αλλαγή που έρχεται είναι η μείωση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα που τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση τη δεύτερη κλίμακα και είναι από ένα όριο κυβισμού και πάνω.

Για παράδειγμα ένας φορολογούμενος που έχει στην κατοχή του ένα όχημα 2.000 κυβικών καταβάλλει σήμερα 660 ευρώ και μετά τις αλλαγές αναμένεται να δει μείωση.

Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας να έχουν μηδενικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα, δηλαδή να μην υπάρχει ούτε επιβάρυνση αλλά ούτε και ελάφρυνση συνολικά στους φορολογούμενους από τα τέλη.

http://www.capital.gr/

Leave a Reply

Your email address will not be published.