Σε συνέντευξη τύπου, που παραχώρησε ο Τοπικός Σύλλογος Εργαζομένων Αεροναυτιλίας στον Κρατικό Αερολιμένα Ρόδου, (Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί, Τηλεπικοινωνιακοί), τέθηκαν τα θέματα, της ανάγκης για εκσυγχρονισμό των συστημάτων αεροναυτιλίας, της συνεχούς μείωσης του προσωπικού, των επακόλουθων απωλειών εσόδων από τη χώρα και η επίπτωση στον τουρισμό.

Τα βασικά συστήματα αεροναυτιλίας του αεροδρομίου της Ρόδου γερνούν χρόνο με το χρόνο, αφού εγκαταστάθηκαν τη δεκαετία του ’90, ενώ οι απαιτήσεις (βλάβες – φθορά), για τη διατήρηση τους σε επιχειρησιακή λειτουργία, αυξάνονται γεωμετρικά, στενεύοντας επικίνδυνα τα περιθώρια ενεργειών του προσωπικού το οποίο κυριολεκτικά υπερβάλλει εαυτόν για τη διατήρηση τους σε λειτουργία.

Σε αντίθεση με τις απαιτήσεις, από το 2003 έως σήμερα, η μείωση του προσωπικού στις υπηρεσίες αεροναυτιλίας του αεροδρομίου της Ρόδου, ξεπέρασε το 14%, ενώ μέχρι το 2019 η αύξηση της αεροπορικής κίνησης υπολογίζεται να ξεπεράσει το 80%.

Οι απαιτήσεις αυξάνονται, αλλά και η παραγωγικότητα του προσωπικού ακολουθεί αυξανόμενη. Αυτό έως σήμερα επιτυγχάνεται με θυσίες που κάνει το προσωπικό, μέσα από την ελαχιστοποίηση των αδειών, των ρεπό και δείχνοντας υπερβάλλοντα ζήλο προκειμένου να μην αφήσουμε το έλλειμμα  του υλικοτεχνικού εξοπλισμού και της μείωσης του προσωπικού να έχει σοβαρές επιπτώσεις.

Το κάνουμε γνωρίζοντας την δύσκολη περίοδο που περνά η χώρα μας, θεωρώντας ως αυτονόητη την υποχρέωση να στηρίξουμε τον τουρισμό  του καλοκαιριού και άρα την εθνική οικονομία .

Ο τουρισμός σε αυτή την περίοδο έχει αποδειχθεί ότι είναι ο βασικός πυλώνας της εθνικής μας οικονομίας.

Η αύξηση της κίνησης εξυπηρετήθηκε έως σήμερα με υψηλές επιδόσεις, αφού τα τελευταία χρόνια επιτεύχθηκε το θαύμα των ελάχιστων δυνατών καθυστερήσεων και της διατήρησης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών αεροναυτιλίας παρόλες τις αντίξοες συνθήκες μέσα στις οποίες οι υπάλληλοι εργάζονται.

Για τη Ρόδο όλες οι προβλέψεις μιλούν για αύξηση της αεροπορικής κίνησης στο μέλλον. Όμως, με τις σημερινές ελλείψεις σε εξοπλισμό και κυρίως σε ανθρώπινο δυναμικό, απλά στο εξής δεν υπάρχει περίπτωση απορρόφησης της κίνησης χωρίς αύξηση των καθυστερήσεων, η οποία όσο παραμένουν και αυξάνονται τα προβλήματα τόσο θα μεγαλώνει. Αυτό θα συμβεί διότι η ασφάλεια των πτήσεων προηγείται σε κάθε περίπτωση και αυτό δεν είναι απλά τυπική υποχρέωση του προσωπικού που απορρέει από τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα που η χώρα υποχρεούται να ακολουθεί, αλλά αφορά τον επαγγελματισμό του και την κατανόηση της τεράστιας ευθύνης του, έναντι της αξίας της ανθρώπινης ζωής και της ευημερίας της πατρίδας.

Ως επαγγελματίες του χώρου δεν μπορούμε και δεν θα επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση να μειωθεί έστω και κατά ελάχιστο, το υψηλό επίπεδο της ασφάλειας που παρέχουμε. Ο ρόλος της ύπαρξης μας είναι η παροχή της ύψιστης ασφάλειας και όποιος θα επιχειρήσει για το αντίθετο, θα βρεθούμε απέναντι του προκειμένου να προστατέψουμε, ανθρώπινες ζωές,  το επάγγελμα μας, τον τουρισμό και την χώρα μας.

Πριν από 20 χρόνια, μέσα από διαβουλεύσεις σε κεντρικό επίπεδο, καταφέραμε να ξυπνήσουμε την Πολιτεία και να τοποθετηθούν συστήματα radar. Η πορεία μας δικαίωσε, διότι δίχως αυτά, σήμερα θα είχαμε τον μισό τουρισμό. Μέχρι τώρα, παρά τις προσπάθειες μας, δεν έχουμε εισακουστεί. Η Πολιτεία αγνόησε έως σήμερα επιδεικτικά τις ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί και πλέον έχουν φτάσει σε πολλές περιπτώσεις σε σημείο μη αντιμετωπίσιμο. Η ανάγκη να αντικατασταθούν τα ραντάρ, να προσληφθούν νέοι υπάλληλοι και να εφαρμόσουμε τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς είναι κάτι περισσότερο από επιτακτική. Καλούμε την πολιτεία να αναλάβει σήμερα τις ευθύνες της. Είναι ώρα για έργα και όχι ευχές.

Δείτε τα συνημμένα: 

PAROYSIASH 1

ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Leave a Reply

Your email address will not be published.