ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ

ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΜΑΣ

Η Ελληνική Κυβέρνηση βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης (;) μιας σκληρής διαπραγμάτευσης με τους Εταίρους-Δανειστές μας, για την υπογραφή συμφωνίας χρηματοδότησης της Χώρας μας και μέσα στις προτάσεις που φαίνεται να συζητιούνται, είναι ένα πακέτο ειδικών τελών και φορολογικών βαρών στις τουριστικές επιχειρήσεις ( ξενοδοχεία, εστιατόρια, καταστήματα, κ.λ.π. ) των νησιών του Αιγαίου, με πληθυσμό άνω των 3100 κατοίκων, που έχουν καθεστώς μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α.

13692_1104134332946797_6896451079783472320_nΟι φημολογούμενες αυτές προτάσεις, εάν εφαρμοστούν θα έχουν καταστροφικά συνέπειες για το Τουρισμό των νησιών μας και άρα για την Οικονομία τους, μιας και αυτός αποτελεί την κύρια ουσιαστικά οικονομική δραστηριότητα.

Ποιες είναι αυτές οι προτάσεις που έχουν προαναγγελθεί από όλα σχεδόν τα Μ.Μ.Ε.;

Α. Τέλος διανυκτέρευσης 5% στα ξενοδοχεία 5 αστέρων, 4% στα 4 αστέρων, 3% στα 3 αστέρων κ.τ.λ. 

Αυτό το τέλος θα εφαρμοστεί στα νησιά μας, επειδή έχουν μειωμένους συντελεστές Φ.Π.Α., δηλαδή ενώ σε όλη την Ελλάδα το Φ.Π.Α. στο Τουρισμό είναι 6,5 % στα νησιά μας είναι 5%.

Τι θα συμβεί λοιπόν;  Eνώ στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Κέρκυρα κτλ, το κόστος διανυκτέρευσης επιβαρύνεται με ΦΠΑ 6,5%,  στα νησιά μας θα γίνει 10% ή 9% ή 8%.

Ενώ λοιπόν οι μειωμένοι συντελεστές, αποτελούν τη μόνη ουσιαστική νησιωτική πολιτική που ασκείται στη Χώρα και υπάρχουν για να ισοσταθμίζουν το μεγάλο μεταφορικό κόστος  Προϊόντων και Υπηρεσιών, παίρνουμε μέτρα που θα ανοίξουν ακόμα  περισσότερο την ψαλίδα μεταξύ των νησιών και των υπολοίπων περιοχών της Ελλάδας. Ένα παράδειγμα χαρακτηριστικό είναι η τελική τιμή της βενζίνης στα νησιά που είναι ίση η υψηλότερη από άλλες περιοχές αν και επιβαρύνεται με χαμηλότερο ποσοστό Φ.Π.Α.

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα πιο πάνω, η επαπειλούμενη εφαρμογή ενός παρόμοιου τέλους μόνο στα νησιά άνω των 3100 κατοίκων, θα επιφέρει ένα καταθλιπτικό χτύπημα στο Τουρισμό τους, μιας και πέραν του ισχυρότατου ανταγωνισμού από τις γειτονικές χώρες (Τουρκία, Βόρεια Αφρική, Βαλκανικές Χώρες) θα υπάρξει και εσωτερικός αθέμιτος ανταγωνισμός από περιοχή σε περιοχή, με ευθύνη της Ελληνικής Κυβέρνησης.

Αν δε, σκεφτούμαι ότι τα τουριστικά πακέτα έχουν κλειστεί εδώ και πολλούς μήνες με συγκεκριμένες δεσμευτικές τιμές, το Τέλος αυτό θα επιβαρύνει εξ’ ολοκλήρου τους επιχειρηματίες των νησιών, οι οποίοι βέβαια με τη σειρά τους θα το μετακυλήσουν σε απολύσεις εργαζομένων, μη προσλήψεις άλλων και αυτό θα οδηγήσει σε πτώση της Ποιότητας του Προορισμού των νησιών μας και των παρεχόμενων Υπηρεσιών στα ξενοδοχεία μας.

Από όλα αυτά συνάγεται ότι η επιβολή ενός τέτοιου Τέλους (διαμονής, διανυκτέρευσης)  ή όπως αλλιώς θα ονομαστεί ( φόρος πολυτελείας  ή άλλο ) θα φέρει ισχυρότατο πλήγμα στο Τουρισμό των νησιών- ναυαρχίδων μας ( Ρόδος, Κώς, Μύκονος, κ.τ.λ. )

Απαιτείται λοιπόν, άμεση και δυναμική αντίδραση ( αντίστοιχη της αποτελεσματικής μας αντίδρασης για την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α. ) τόσο από τους επαγγελματίες του κλάδου ( ξενοδόχους, εστιάτορες  κ.τ.λ. ) όσο και κυρίως από τους Υπόλοιπους  Θεσμικούς μας Φορείς ( Βουλευτές, Περιφέρεια, Δήμους, Επιμελητήρια κ.τ.λ. )

Β. Χρήση πιστωτικών καρτών για αγορές άνω των 70 ευρώ στα Νησιά άνω των 3100 κατοίκων.

Η εφαρμογή ενός τέτοιου μέρους παρόλο που γίνεται για να πατάξει τάχα, την όποια φοροδιαφυγή (sic) που υπάρχει στα νησιά, θα επιφέρει δυστυχώς αντίθετα αποτελέσματα μιας και κατά πάσα πιθανότητα, θα οδηγήσει γενικευμένα σε μη έκδοση αποδείξεων από τους επιτηδευματίες σε συνεννόηση με τους καταναλωτές, για να αποφύγουν την χρήση αυτών των πιστωτικών καρτών. Ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού των νησιών μας δεν έχει εξοικειωθεί με τις κάρτες αυτές, ενώ θα αποτελέσει αντικίνητρο και στους επισκέπτες μας, να προχωρούν σε αγορές προϊόντων εκτός των ξενοδοχείων, άρα θα πλήξει και την Αγορά. Συνυπολογίζοντας δε, το τραπεζικό κόστος για τον καθένα πολίτη από την έκδοση παρόμοιων καρτών, αλλά και το κόστος των επιχειρήσεων για την αγορά μηχανημάτων για αυτές, διαφαίνεται ξεκάθαρα, ότι το μέτρο δεν πρόκειται να φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα για τα κρατικά έσοδα, ενώ η διάκριση των νησιών μας και σε αυτό το μέτρο, σε σχέση με την υπόλοιπη Χώρα θα πλήξει επιπλέον την όποια Νησιωτικότητα επικαλούμαστε στην Πατρίδα μας.

Από όλα αυτά συμπεραίνουμε, ότι τα μέτρα που συζητιούνται φωτογραφικά να ισχύσουν στα Νησιά του Αιγαίου, θα πλήξουν των Τουρισμό τους, που αποτελεί την βαριά  Βιομηχανία της Χώρας, και τη μόνη ελπίδα Ανάπτυξης και Ανάκαμψης της. Τα Νησιά μας που συνεισφέρουν στο 35-40% στο τουριστικό ρεύμα της Χώρας, άρα και στα έσοδα που έχει αντίστοιχα, αντί να τους δοθούν επιπλέον κίνητρα για να αυξήσουν το τουριστικό ρεύμα, θα καταδικαστούν σε οικονομικό μαρασμό και καταστροφή.

Εδώ και τώρα, απαιτείται συντονισμένη Αντίδραση όλων μας, για να μην υιοθετηθούν τέτοια καταστροφικά μέτρα από την Ελληνική Κυβέρνηση.

Υ.Σ. Επειδή ενδεχομένως κάποιοι να αντιπαραθέσουν ότι ο Δήμος της Ρόδου πρότεινε την εφαρμογή ενός αντίστοιχου τέλους διανυκτέρευσης για τους επισκέπτες μας που θα εισέπραττε ο ίδιος ( city  tax ) θα σημειώσουμε τα εξής :

1) Αντίστοιχο τέλος που εισπράττεται από την Αυτοδιοίκηση, υπάρχει σε πολλές πόλεις της Ευρώπης.

2) Το ύψος του  τέλους αυτού δεν θα ξεπερνούσε το 0,5 ευρώ στη διανυκτέρευση.

3) Ο πόρος αυτός που θα εισπράττεται από τους επισκέπτες στα ξενοδοχεία, δεν θα επηρέαζε το τουριστικό πακέτο και

4) το κυριότερο θα ήταν ανταποδοτικός κα θα ενίσχυε τις παρεχόμενες από πλευράς Δήμου υπηρεσίες στου επισκέπτες μας ( καθαριότητα, περιβάλλον, βελτίωση οδικού δικτύου κ.τ.λ. ).

                                             Γιώργος ΠΟΚΚΙΑΣ

                                              Πολιτικός Επιστήμονας

                                                                    Αντιδημάρχος Ανάπτυξης Ρόδου

                                                                      Αντιπρόεδρος ΠΡΟ.ΤΟΥΡ.

Leave a Reply

Your email address will not be published.