Συμπεράσματα ημερίδας ποιότητας

Επαναφορά Μειωμένων Συντελεστών ΦΠΑ

Συνεχής βελτίωση παρεχομένων Υπηρεσιών

Μεγάλη επιτυχία είχε η 3η Ημερίδα Ποιότητος που διοργάνωσε ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου το Σάββατο 05.03.16 στην Αίθουσα Γεώργιος Καραγιάννης του ΕΒΕΔ.

Παρόντες στην κατάμεστη αίθουσα του, ο Δήμαρχος Ρόδου Κος Χατζηδιάκος, ο Βουλευτής της ΝΔ κος.Κόνσολας, οι αντιδήμαρχοι Κος Χατζηιωάννου και Κυρία Χατζηλαζάρου, ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Κος Κακλιός, ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κος Μηνέττος, ο αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ Κος Κωσταντινίδης, ο Πρόεδρος του Σωματείου Εστιατόρων Κος.Κλούβας καθώς και ο Πρόεδρος της  Λέσχης Αρχιμαγείρων Κος.Χριστοφόρου. Παρόντες επίσης ήταν εκπρόσωποι των τουριστικών φορέων, ξενοδόχοι, τουριστικοί Πράκτορες και Διευθυντές Ξενοδοχείων. Χαιρετισμό απέστειλε η Υπουργός Τουρισμού Κα.Έλενα Κουντουρά η οποία λόγω βεβαρυμμένου προγράμματος δεν μπόρεσε να παρευρεθεί. Χαιρετισμό έστειλε και ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δρ.Δημήτρης Κρεμαστινός.

Ομιλητές ήταν οι: Γεώργιος Ματσίγκος – Πρόεδρος Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, Ευάγγελος Γεωργίου – Διευθυντής Πωλήσεων TUI Group, Ιωάννης Αφουκατούδης – Διευθύνων Σύμβουλος, Thomas Cook Austria, Άρης Ίκκος – Επιστημονικός Διευθυντής ΙΝΣΕΤΕ, Αιμιλία Βλάμη – Επιστημονικός Συνεργάτης Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος, Νατάσσα Αντωνοπούλου- Υπεύθυνη Συντονισμού Προγράμματος Green Key – ΕΕΠΦ, Δημήτρης Κούτουλας- Σύμβουλος Τουριστικών Επιχειρήσεων και Οργανισμών-Πανεπιστημιακός, Μιχάλης Βασταρδής – Σύμβουλος Επιχειρήσεων και Πανεπιστημιακός Ανέστης Αναστασίου – Σύμβουλος Επιχειρήσεων και Πανεπιστημιακός.

Ο Κος.Ματσίγκος αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα της ποιότητας στον τουρισμό, έκανε μνεία στο γεγονός ότι οι κρατήσεις είναι φέτος μειωμένες, γεγονός το οποίο οφείλεται στην κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ όπως και στον μειωμένο προγραμματισμό πτήσεων προς το νησί μας.

Ο Κος.Γεωργίου παρουσίασε στοιχεία της TUI και ανέφερε πως σύμφωνα με μετρήσεις που πραγματοποιούν, η Ρόδος βρίσκεται λίγο κάτω από τον μέσο όρο ικανοποίησης των πελατών τους.

Ο Κος.Αφουκατούδης αναφέρθηκε στην πελατοκεντρική πολιτική του Thomas Cook, ο οποίος θέλει να είναι ο πιο δημοφιλής “holidaymaker” για το 2016.

O Kος.Ίκκος αναφέρθηκε στα στατιστικά αφίξεων του προορισμού σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ελλάδα καθώς στις προβλεπόμενες αφίξεις για το 2016 ανά αγορά. Επίσης ανέφερε ότι η Ρόδος έχει καλύτερη βαθμολογία στα 5 αστέρων ξενοδοχεία σε σύγκριση με τα 3 ή 4 αστέρων κάτι το οποίο είναι άμεσα συνυφασμένο με την ποιότητα.

Η Κα.Βλάμη αναφέρθηκε στο νέο σύστημα του ΞΕΕ για την κατάταξη των επιχειρήσεων και στην σημαντικότητα υλοποίησης του από τις επιχειρήσεις και στην συνέχεια η Κα.Αντωνοπούλου, παρουσίασε εκτενώς τα προγράμματα Γαλάζιες Σημαίες και Green Key, η υιοθέτηση των οποίων δημιουργεί στις επιχειρήσεις άμεσο πλεονέκτημα.

Ο κός.Κούτουλας αναφέρθηκε στην εποχικότητα του τουρισμού στο νησί μας και πως μέσω του μάρκετινγκ θα πρέπει να προωθήσουμε τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και να στοχεύσουμε στο σωστό ταξιδιωτικό κοινό.

Ο Κος.Βασταρδής αναφέρθηκε εκτενώς στην ποιότητα εντός των ξενοδοχειακών μονάδων και κλείνοντας τις εισηγήσεις ο Κος.Αναστασίου μίλησε για την σημαντικότητα της επιλογής, εκπαίδευσης και επιβράβευσης του ανθρώπινου δυναμικού.

Μετά τις ομιλίες έγινε συζήτηση με τους παρευρισκόμενους σχετικά με τις παρουσιάσεις των ομιλητών.

Η Κα.Λίτσα Φτακλάκη, τόνισε την σημαντικότητα της σύμπνοιας και συνεργασίας ώστε να επιτευχθεί ο κοινός στόχος για ποιοτικό τουρισμό όλο τον χρόνο στο νησί μας.

Ο Κος.Κλούβας δήλωσε πως οι εστιάτορες είναι υπέρμαχοι της ποιότητας αλλά και των τοπικών προϊόντων και ανέφερε πως το Σωματείο είναι δίπλα στους φορείς και τους Συλλόγους που προσπαθούν για την προώθηση της ποιότητας στο νησί μας.

Συνοψίζοντας στο τέλος της ημερίδας ο Πρόεδρος του ΣΔΞΡ Κος Γεώργιος Ματσίγκος, ζήτησε την ειλικρινή συνεργασία, δίχως μυστικοπάθεια όλων των φορέων  και άμεση δράση όλων των φορέων για την υλοποίηση των συμπερασμάτων.

Περιληπτικά τα συμπεράσματα της ημερίδας για να βελτιώσουμε την ποιότητα μετά τις προτάσεις των ομιλητών είναι:

  1. Συντονισμός-συλλογικότητα-συνεργασία-δράση, υπόθεση όλων μας
  2. Service-υπηρεσίες: το σημαντικότερο(ανθρώπινος παράγοντας)
  3. Χαμόγελο και πάθος παντού!
  4. Αναστολή της κατάργησης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ
  5. Διαφοροποίηση προϊόντος με συνεχή προσπάθεια…ένα rebranding
  6. Βελτίωση υποδομών-υπηρεσιών, παντού-καθαριότητα!
  7. Τουριστική παιδεία-εκπαίδευση, επιμόρφωση!
  8. Ποιότητα-προσφορά καλύτερου από την προσδοκία του πελάτη
  9. Προστασία και σεβασμός του περιβάλλοντος -ποιοτικά προϊόντα
  10. Εκσυγχρονισμός, νέες μέθοδοι και τεχνολογίες
  11. Ποιότητα παντού(υποδομές-υπηρεσίες)-αεροδρόμιο-WC (χρήση-απαίτηση μέρους του σπατόσημου για βελτίωση)-αρχαιολογικοί χώροι-WC-σκέπαστρα-οδικό δίκτυο-μαρίνα-GOLF-εστιατόρια και καταστήματα εκτός ξενοδοχείων-συγκοινωνίες
  12. Η ποιότητα διευκολύνει τους Tour Operator για περισσότερες και ακριβότερες κρατήσεις, μειώνει τις αποζημιώσεις από παράπονα, μένουν όλοι ευχαριστημένοι
  13. Η ποιότητα δημιουργεί αύξηση της ζήτησης, πληρότητας, τιμής, μειώνει το κόστος διαφήμισης και αυξάνει τα έσοδα του προορισμού και των εργαζομένων
  14. Να δείξουμε εξωστρέφεια και ειλικρινή συνεργασία φορείς, εργαζόμενοι και επιχειρηματίες, για την αξιοποίηση όλων των υπηρεσιών, όλων των ομορφιών του νησιού, του πολιτισμού και του κλίματος με στόχο την ανάδειξη της Ρόδου ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021, βελτιώνοντας παράλληλα τον τρόπο διαβίωσης των κατοίκων του νησιού.

Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΤΣΙΓΚΟΥ

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

9

 

 

10

Ο Σύλλογός μας σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου διοργανώνει την 3η ημερίδα ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ.

Σκοπός της σημερινής εκδήλωσης δεν είναι να προβάλουμε τα προβλήματα και τα αρνητικά σημεία του νησιού, αλλά να τα καταγράψουμε, να συζητήσουμε και να προγραμματίσουμε λύσεις και δράσεις, για να βελτιώσουμε την εικόνα του νησιού, και τις υποδομές, για να καθιερώσουμε την Ρόδο μας, ως έναν «Ποιοτικό Προορισμό»

Κοινή επιδίωξη μας πρέπει να είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του Τουριστικού Προϊόντος. Την χρονιά που μας πέρασε φιλοξενήσαμε και εξυπηρετήσαμε εκατομμύρια επισκέπτες, εισπράξαμε εκατομμύρια ευρώ και αντί να είμαστε ευχαριστημένοι, εργαζόμενοι και επιχειρηματίες αγωνιούν και προβληματίζονται. Έχουν δίκιο, γιατί πουλήσαμε φθηνά…πουλάμε φθηνά τον παράδεισο που διαθέτουμε! Η Ρόδος παρέμεινε κλασικός προορισμός για πολλά χρόνια. Οι καιροί όμως άλλαξαν. Οι πελάτες ψάχνουν κάτι διαφορετικό και μοναδικό! Νέες συναρπαστικές εμπειρίες. Θέλουν κάτι καινούριο, άγνωστο, αυθεντικό. Εμείς μείναμε στο ήλιος Θάλασσα και αρχαιότητες. Και τώρα τελευταία και All Inclusive. Χρειαζόμαστε εμπλουτισμό του προϊόντος μας.

 

Στόχος μας, πρέπει να είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών και η επέκταση της τουριστικής περιόδου με εμπλουτισμό της προσφερόμενης τουριστικής εμπειρίας προς τους επισκέπτες, την αναβάθμιση των υποδομών…και προβολή όλων των ομορφιών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού της Ρόδου, στοχεύοντας πάντα στην Ποιότητα.

 

Την καταγραφή των προβλημάτων και του ορισμού υπεύθυνου ποιότητος  και οργάνωσης του προορισμού, όπως έχουμε και στα ξενοδοχεία μας, για συντονισμό, οργάνωση, επίλυση προβλημάτων και καθιέρωση της Ρόδου ως ένα «ποιοτικό προορισμό». Είναι ευκαιρία σήμερα που είναι πριν το άνοιγμα της σαιζόν, να οργανωθούμε καλύτερα, επιχειρηματίες, φορείς, αρχές, να συνεργαστούμε ειλικρινά για την προετοιμασία του προορισμού, αφού η σαιζόν ξεκινά στις 20 Μαρτίου λόγω του Καθολικού Πάσχα που είναι στις 27 Μαρτίου.

 

Δυστυχώς τα προβλήματα επαναλαμβάνονται, παρά τις βελτιώσεις που έγιναν, η Ρόδος από το καθαρότερο και ωραιότερο νησί της μεσογείου, το σμαραγδένιο νησί της μεσογείου όπως μας αποκαλούν, προσπαθεί να επιβιώσει και να ανταποκριθεί τουριστικά χάρης στο φιλότιμο και την προσπάθεια πολλών επιχειρηματιών.

 

 

Κυρίες και Κύριοι,

 

Δεν θα αναλύσω εγώ το θέμα ποιότητα, σήμερα έχουμε κοντά μας, αξιόλογους ομιλητές ειδικούς στον τουρισμό οι οποίοι θα μας αναλύσουν τι πρέπει να κάνουμε ή δεν κάνουμε σωστά, πως μας βαθμολογούν οι πελάτες και που βρισκόμαστε συγκριτικά με άλλους προορισμούς, θα αναφέρω περιληπτικά όμως, πως το αντιλαμβάνονται οι διευθυντές, επισημαίνοντας βασικά προβλήματα του προορισμού που μας μετέφεραν οι πελάτες και συνεργάτες τουριστικοί πράκτορες.

 

Ποιότητα είναι η πλήρη ικανοποίηση των προσδοκιών και των απαιτήσεων των επισκεπτών χωρίς να μας το ζητήσουν με ευγένεια και χαμόγελο. Είναι η προσφορά κάτι διαφορετικού….είναι η αυθεντική φιλοξενία, εμπειρία και μοναδικότητα, είναι η προσφορά, κάτι που δεν βρίσκεις παντού.

 

Είναι η προσωπική επαφή, προσωπική ικανοποίηση, κάτι καινούριο, κάτι προσωπικό και πραγματικό, όχι ψεύτικο, τοπική ταυτότητα. Δεν έχει κατηγορία, τόπο, χρόνο, όνομα.

 

Ποιότητα είναι να μην περιμένει ο πελάτης!

 

Ποιότητα είναι ο γρήγορος έλεγχος των διαβατηρίων όπου απαιτείται και η άμεση παραλαβή των αποσκευών από τον σωστό ιμάντα που προβάλει η οθόνη, αφού επισκεφτεί πρώτα τις καθαρές τουαλέτες (wc) με χαρτιά, η σύντομη αναχώρηση με το λεωφορείο ή το ταξί ή το μέσον που έκλεισε αφού τον υποδέχτηκε ο αρχηγός με χαμόγελο και τον βοήθησε ο οδηγός με τις αποσκευές του.

 

Ποιότητα είναι τακτικές συγκοινωνίες με καθαρά λεωφορεία ( με a/c) ευγενικό και ντυμένο με στολή ξενόγλωσσο προσωπικό.

 

Είναι η απόλαυση της διαδρομής χωρίς σκουπίδια με σωστή σήμανση, καθαρές πινακίδες παντού και όχι πίσω από δέντρα και καλαμιές, σπασμένες και βαμμένες.

 

Ποιότητα είναι να περνάς πάνω από γέφυρες διπλή διαδρομής και όχι μέσα από το ποτάμι.

 

Ποιότητα είναι να συνομιλείς σε ξένη γλώσσα με τον οδηγό ταξί που δεν καπνίζει μέσα, περιποιημένος με στολή.

 

Ποιότητα είναι να θαυμάζεις τα κτήρια και ιδίως τα κρατικά, όχι όμως εγκαταλελειμμένα και ετοιμόρροπα.

 

Ποιότητα είναι το ζεστό καλωσόρισμα των πελατών στο χώρο άφιξης με ένα κέρασμα στο ξενοδοχείο, και εδώ θα πρότεινα να καθιερώσουμε το κέρασμα παντού, ακόμη και στο εστιατόριο μόλις καθίσει ο πελάτης.

 

Ποιότητα είναι η παροχή υπηρεσιών  που υποσχεθήκαμε όπως προβάλαμε στους καταλόγους και το διαδίκτυο, με συνεχές ρεύμα και νερό στα ξενοδοχεία και επιχειρήσεις, χωρίς διακοπές όταν φυσάει ή βρέχει ή κάνει ζέστη!

 

Ποιότητα είναι η ευγενική ξενάγηση στους αρχαιολογικούς χώρους με καθαρά wc και διευρυμένο ωράριο.

 

Ποιότητα είναι να κάνεις μπάνιο σε καθαρές θάλασσες, να λιάζεσαι χωρίς να ενοχλείσαι από τους παράνομούς πλανόδιους μασέρ και μικροπωλητές.

 

Ποιότητα είναι να απολαμβάνεις και να αγναντεύεις τα στενά δρομάκια της μεσαιωνικής  πόλης της Ρόδου χωρίς  ενοχλήσεις από κράχτες και πληρώνοντας σε λογική τιμή και ποιότητα αυτό που παράγγειλες.

 

Να χρησιμοποιείς τα καθαρά πεζοδρόμια με ράμπες, τις πολλές ποδηλατικές διαδρομές και τις καθαρές περιπατητικές διαδρομές με σωστή σήμανση!

 

Ποιότητα είναι η χρήση φρέσκων ποιοτικών πιστοποιημένων Ροδίτικων προϊόντων και η οργάνωση εορτών γαστρονομίας.

 

Ποιότητα είναι και η λειτουργία του Casino της Ρόδου από τα λιγοστά της Ελλάδος και η διασκέδαση σε προσιτή τιμή.

 

Να μπορείς να φέρεις το σκάφος σου στην καινούρια μαρίνα που ευχόμαστε φέτος να λειτουργήσει κανονικά. Να μπορείς να παίξεις γκολφ στα 3 γήπεδα που εγκρίθηκαν από το Νομαρχιακό συμβούλιο πριν από 15 χρόνια. Να πηγαίνει ο επισκέπτης γρήγορα στην Λίνδο και γιατί όχι και στο Πρασονήσι από την νέα λεωφόρο.

 

Ποιότητα είναι η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων του νησιού δουλεύοντας χειμώνα καλοκαίρι μετά την προώθηση όλων των μορφών τουρισμού που διαθέτουμε και όχι μόνο ήλιο, θάλασσα και All Inclusive. Ποιότητα είναι η άριστη παροχή υπηρεσιών από το σωστό εκπαιδευμένο προσωπικό  που αποφοίτησε από τις αναβαθμισμένες σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων, που αναβαθμίζονται εδώ και χρόνια.

 

 

 

 

 

Ποιότητα δεν είναι η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στην Ρόδο ούτε η αύξηση του ΦΠΑ στον τουρισμό.

 

 

 

Kυρίες και Κύριοι,

 

Είναι η Ρόδος Ποιοτικός Προορισμός?

 

Μάλλον είμαστε ένας καλός φθηνός προορισμός. Έτσι μας προβάλλουν τα τελευταία χρόνια, όλοι οι Τοur Operator, τουριστικά περιοδικά και ηλεκτρονικά SITES, παρ’όλο που διαθέτουμε υπέροχες ομορφιές όπως: Κάμειρος, Λίνδος, Φιλέρημος, αρχαιότητες, την μοναδική Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, πολιτισμό, ωραιότατες παραλίες, πράσινο, γραφικά χωριά, υπέροχα κτήρια, υγιεινό κλίμα και τόσα άλλα.

Έχουμε πολλά ξενοδοχεία με άριστες υπηρεσίες βραβευμένα παγκοσμίως από τους μεγαλύτερους τουριστικούς οργανισμούς όπως το Trip Advisor και το HolidayCheck.

O προορισμός όμως λείπει από τις  βραβεύσεις των καλύτερων προορισμών. Μήπως πρέπει να προβληματιστούμε όλοι μαζί;

 

Παλιά ήμασταν ποιοτικός προορισμός, Νεόνυμφων, Γάμων, GOLF, Κινηματογραφικών Ταινιών, Ράλλυ. Το καθαρότερο νησί της Ευρώπης, το σμαραγδένιο νησί της μεσογείου με σαιζόν 9 μήνες.

Γιατί να μην καθιερώσουμε και την Ρόδο ως «ποιοτικό προορισμό» όπως παλιά; Δεν είναι πιο ωραία η Μύκονος και η Σαντορίνη κι όμως με συντονισμό, συνεργασία, βελτίωση υπηρεσιών και υποδομών, εξωστρέφεια και σύγχρονη δυναμική προβολή, κατέταξαν τα νησιά τους, ανάμεσα στους καλύτερους προορισμούς στον κόσμο. Ας το ερευνήσουμε και ας προβληματιστούμε όλοι μαζί, συνεργαζόμενοι ειλικρινά. Δεν τα γνωρίζουμε όλα.!

 

Τελειώνοντας θα ήθελα να τονίσω και πάλι ότι η ΠΟΙΟΤΗΤΑ είναι μονόδρομος στον Τουρισμό για να ανταγωνιστούμε τους φθηνότερους προορισμούς που ολοένα αυξάνονται. Η δε ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ αντίδοτο στην κρίση, για να αυξήσουμε τα έσοδα και την απασχόληση και για να πετύχουμε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, εμπλουτίζοντας το Τουριστικό Προϊόν της Ρόδου.  Πρέπει επιτέλους να αλλάξουμε πορεία με νέες στρατηγικές κατευθύνσεις, αλλαγή νοοτροπίας με συνεχή ενημέρωση, εκπαίδευση, επιμόρφωση, αύξηση της παραγωγικότητας και εργασίας, βελτιώνοντας συνέχεια την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουμε στους επισκέπτες μας και η οποία δεν μπορεί να διαφέρει από την  ποιότητα ζωής που απολαμβάνουμε εμείς ως Έλληνες πολίτες, χειμώνα – καλοκαίρι!

 

Η Ρόδος πρέπει να γίνει «Ποιοτικός  και Πολυμορφικός Προορισμός» όπως ήταν παλιά να συνδυάσει το κλίμα και τις φυσικές ομορφιές με τις παραδόσεις, τη θρησκεία τον πολιτισμό και την ιστορία, προβάλλοντας την Μεσαιωνική Πόλη γεμάτη ζωή που έπρεπε να εισπράττουμε είσοδο για να την επισκεφτούν.

 

Χρειαζόμαστε αναδιοργάνωση, συνεχή επιμόρφωση, υποδομές, αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων κτιρίων, καθαριότητα παντού, χαμόγελο, αυθεντική φιλοξενία, νέες ιδέες, διαφοροποίηση προϊόντος …. ένα Rebranding του προορισμού …..και συνεχή προβολή!

Ο Σύλλογος μας θα καταγράψει σήμερα τα προβλήματα, τις προτάσεις και ιδέες και σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και όλους τους φορείς,  θα προσπαθήσει να συντονίσει τις ενέργειες για την υλοποίηση με σκοπό την καθιέρωση της Ρόδου ως  « Ποιοτικός Προορισμός» με επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

 

 

Για να πετύχουμε όμως το στόχο μας, διαφοροποιώντας τον προορισμό από τους ανταγωνιστές μας, θεωρώ ότι χρειάζεται όλοι μαζί να δείξουμε εμπιστοσύνη ο ένας στον άλλο, συνεργαζόμενοι ειλικρινά χωρίς μυστικοπάθεια και να αναδείξουμε τον προορισμό ως Ποιοτικό Προορισμό… υλοποιώντας τα συμπεράσματα της σημερινής ημερίδας και να μην μείνουμε μόνο σε ευχολόγια.

 

 

Να περάσουμε το μήνυμα σε όλους ότι στην Ρόδο δεν εξυπηρετούμε τουρίστες, αλλά φιλοξενούμε επισκέπτες – φίλους και ότι χαιρόμαστε που τους εξυπηρετούμε!

 

 

 

Σας ευχαριστώ πολύ, που μας τιμήσατε σήμερα με την παρουσία σας και εύχομαι καλή επιτυχία, χρήσιμα συμπεράσματα και μία ΠΟΙΟΤΙΚΗ σαιζόν με ευγένεια, χαμόγελο, φιλικότητα και Ελληνική φιλοξενία!

 

Γεώργιος Ματσίγκος

Πρόεδρος Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.