Σε κατάσταση μέθης επιδίδονται μέχρι και σε δημόσιες συνευρέσεις αδιαφορώντας για τα… αδιάκριτα βλέμματα – Τι έχει αλλάξει σε σχέση με το παρελθόν; – Μέχρι πρότινος επικρατούσε η λογική «What happens in…, stays in…», όμως, το Instagram και τα άλλα κοινωνικά δίκτυα έφεραν τα πάνω-κάτω

Σήμερα, 1η Σεπτεμβρίου, θεωρητικά το καλοκαίρι μάς αποχαιρετά κι υποδεχόμαστε το φθινόπωρο. Μπορεί στη χώρα να επιβλήθηκαν «capital controls» και να εκφράστηκαν φόβοι ότι ο τουρισμός θα καταρρεύσει, όμως, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Ανδρέα Ανδρεάδη, ο αριθμός των διεθνών αφίξεων στην Ελλάδα οδεύει προς νέο ρεκόρ εν συγκρίσει με το 2014.

Και φέτος στον τουρισμό, όπως και στους περισσότερους τομείς στη χώρα μας, δεν υπήρξε κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο με την Ελλάδα να αποτελεί «hot» προορισμό για όλες τις κοινωνικές τάξεις κι όλα τα πορτοφόλια. Έτσι, μαζί με την «αφρόκρεμα» των τουριστών τη χώρα μας κατέκλυσαν κι αυτή τη χρονιά νεαροί και νεαρές -κυρίως βρετανικής καταγωγής- έτοιμοι για όλα με άγρια μεθύσια, ξέφρενα πάρτι μέχρι τελικής πτώσεως κι ερωτικές συνευρέσεις με αγνώστους να βρίσκονται στην «to do list» των διακοπών τους.

Κέρκυρα, Ζάκυνθος, Κρήτη και Ρόδος και το 2015 είχαν την… τιμητική τους με τον Κάβο, τον Λαγανά, τα Μάλια και το Φαληράκι να διαφημίζονται παγκοσμίως διαμέσου των social media ως τα μέρη, όπου κάθε κανόνας ηθικής, ευνομίας, τάξης κι ευπρέπειας έχει καταλυθεί. Δεν είναι άγνωστο και δεν προκαλεί εντύπωση πια σε κανέναν το γεγονός ότι ελάχιστοι είναι οι Έλληνες που επισκέπτονται πλέον αυτά τα μέρη. Ποιος θέλει στις διακοπές του να βλέπει, καθώς ετοιμάζεται για βραδινή έξοδο ή επιστρέφει στο δωμάτιό του, κορίτσια κι αγόρια να κάνουν εμετό, να ουρούν ή ακόμη και να αφοδεύουν στη μέση του δρόμου;

Δεν είναι λίγες οι φορές, δε, που σε κατάσταση απόλυτης μέθης πολλοί επιδίδονται μέχρι και σε δημόσιες συνευρέσεις (φυσικά με αγνώστους), αδιαφορώντας για τους περαστικούς. Ευλόγως θα αναρωτηθεί κανείς για ποιο λόγο να απασχολήσουν με αυτή τη σκέψη το βαρύ από τα ποτά-«μπόμπες» κεφάλι τους, όταν οι περισσότεροι γύρω τους βρίσκονται στην ίδια κατάσταση κι όταν σε αυτές τις περιοχές επικρατούσε -τουλάχιστον μέχρι πρότινος- το σλόγκαν «What happens in…, stays in…».

Με την… επανάσταση του Διαδικτύου και την «έκρηξη» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, εντούτοις, τίποτε δε μένει κρυφό. Άλλωστε, οι ίδιοι οι τουρίστες αυτής της κατηγορίας στο κυνήγι της πλήρωσης του «Come to Greece, για να την βρεις…», ανεβάζουν φωτογραφίες από τα έκτροπά τους, ξεφτιλίζοντας δημοσίως τόσο τους ιδίους, όσο και τους φίλους τους. Ενδεχομένως, δεν έχει ιδιαίτερη σημασία να εντρυφήσει κανείς στους λόγους που αυτογελοιοποιούνται (ίσως νομίζουν πως έτσι είναι «in», «high», «cool», κ.λπ.), αλλά σε εκείνους που τοπικοί φορείς αφήνουν αυτή την τραγική κατάσταση να διαιωνίζεται. Τίποτε απολύτως δε λείπει από τις ανωτέρω περιοχές: ούτε οι παραλίες, ούτε οι καθαρές θάλασσες, ούτε οι μοναδικές ομορφιές της ελληνικής φύσης. Ίσως αυτό που πρέπει να αναρωτηθεί κανείς είναι γιατί θυσιάζεται η ποιότητα στο βωμό της ποσότητας κι έως πότε αυτές οι ντροπιαστικές εικόνες θα αποτελούν μία όψη των καλοκαιρινών διακοπών στην Ελλάδα.

Δείτε φωτογραφίες στο Πρώτο Θέμα:

Κάβος, Λαγανάς, Μάλια, Φαληράκι ή τα… ελληνικά «Σόδομα και Γόμορρα»

Leave a Reply

Your email address will not be published.