Η κατάργηση του Δημοτικού Φόρου Δωδεκανήσου, μονοπώλησε το ενδιαφέρον των αρμοδίων κατά τη διάρκεια κοπής της πίτας του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο “Semiramis”. Την αναφορά έκανε ο δήμαρχος Ρόδου Φώτης Χατζηδιάκος, προκαλώντας την αντίδραση του αντιπροέδρου του ΕΒΕΔ Γιάννη Κακλιού, ο οποίος επισήμανε ότι δεν μπορούν να πληρώνουν για τα …βαφτιστήρια! Η αντίδραση του δημάρχου προκλήθηκε ύστερα από την τοποθέτηση του προέδρου του ΣΔΞΡ Γιώργου Ματσίγκου, ο οποίος αναφέρθηκε στην απουσία τουριστικής προβολής της Ρόδου.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με τον πάτερ Νεκτάριο να ευλογεί τη βασιλόπιτα του Συλλόγου και να εύχεται μία καλή και ευλογημένη χρονιά στον πρόεδρο και στα μέλη του Δ.Σ. Στη συνέχεια ο πρόεδρος του ΣΔΞΡ, αναφέρθηκε στην ανάγκη τουριστικής προβολής της Ρόδου, ενώ μετέφερε τους χαιρετισμούς της Υπ. Τουρισμού Έλενας Κουντουρά. Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και ο αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Κωνσταντινίδης, ο οποίος επισήμανε – μεταξύ άλλων – πως “η Ελλάδα είναι ακόμη πολύ ψηλά στις προτιμήσεις. Πρέπει όμως, να είμαστε σε επαγρύπνηση και να έχουμε συνεργασία. Να ξεχάσουμε τις πικρίες και να κοιτάξουμε τις συνέργειες. Πιστεύουμε και εμείς ότι θα πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί ο ΠΡΟΤΟΥΡ».

Σε κάθε περίπτωση με την “κατάργηση” του ΠΡΟΤΟΥΡ, η Ρόδος έχει χάσει ήδη τρεις τουριστικές εκθέσεις, στις οποίες και δεν συμμετείχε. 

Η ομιλία του προέδρου του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου Γιώργου Ματσίγκου:

Κυρίες και Κύριοι,

Καλώς ορίσατε στην εκδήλωση κοπής της πίτας του ΣΔΞΡ. Μία εκδήλωση η οποία καθιερώθηκε τα τελευταία χρόνια, ενώνοντας τον τουριστικό κόσμο και τις αρχές της Ρόδου, ανταλλάσοντας ευχές και συζητώντας για την νέα σαιζόν.

Ο Σύλλογος μας, αθόρυβα προσφέρει τα μέγιστα στον τόπο μας και το αποδεικνύουμε κάθε χρόνο, όπως και το 2015 κατά το οποίο, παρά την αβεβαιότητα, συμβάλαμε στο να έχουμε με την προβολή των ξενοδοχείων μας, και την ποιότητα, μόνο μικρή μείωση στις αφίξεις στο αεροδρόμιο της Ρόδου της τάξεως του 2% όπως το είχαμε προβλέψει, μεγαλύτερη όμως μείωση εσόδων αφού δουλέψαμε με προσφορές και στο τέλος είχαμε και αύξηση της φορολογίας λόγω της κατάργησης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Δεν ήταν όμως μόνο αυτό, το σημαντικότερο είναι ότι οι συνάδελφοι Διευθυντές κατέταξαν τα ξενοδοχεία της Ρόδου ανάμεσα στα καλύτερα της Ελλάδος και του κόσμου. Πάνω από 100 βραβεία απονεμήθηκαν από τους μεγαλύτερους Tour Operator σ΄όλες τις κατηγορίες ξενοδοχείων της Ρόδου. Στα δε 25 καλύτερα ξενοδοχεία της Ελλάδος, ανεξαρτήτου κατηγορίας στο Tripadvisor είχαμε αρκετά ξενοδοχεία από την Ρόδο. Επίσης στο Holidaycheck στα 40 καλύτερα Ξενοδοχεία της Ελλάδας συγκαταλέγονται και 10 από την Ρόδο. Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να συγχαρώ και να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους μου Διευθυντές και τους ξενοδόχους της Ρόδου. Επίσης και ορισμένα εστιατόρια της Ρόδου έλαμψαν με τα βραβεία τους.

Δυστυχώς όμως, ο προορισμός δεν βραβεύθηκε και πάλι από κανέναν οργανισμό σαν ποιοτικός προορισμός, ακόμη και τον τίτλο του καλού φθηνού προορισμού τον χάσαμε φέτος από την Κέρκυρα!.

Γι’αυτό λοιπόν ζητάμε την συνεργασία όλων των φορέων και αρχών. Ζητάμε την αξιοποίηση της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας των μελών – διευθυντών του Συλλόγου μας, για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και εκτός ξενοδοχείων! Έχουμε θέσεις, έχουμε άποψη, έχουμε προτάσεις και ιδέες. Αξιοποιήστε τες! Ο Σύλλογος μας για να πετύχει αυτά τα εκπληκτικά αποτελέσματα διοργάνωσε τον προηγούμενο χρόνο πάνω από 20 εκδηλώσεις-ημερίδες και σεμινάρια δωρεάν για τα μέλη του, με σκοπό την συνεχή ενημέρωση και επιμόρφωση των μελών μας, στοχεύοντας στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στα ξενοδοχεία μας. Με την ευκαιρία αυτή, θα ήθελα να ευχαριστήσω τους χορηγούς, που μας βοήθησαν για την διοργάνωση των εκδηλώσεων αυτών.

Επίσης, διοργανώσαμε την 2η ημερίδα ποιότητας στον τουρισμό της Ρόδου σε συνεργασία με τον Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, με αξιόλογους ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, εκδηλώσεις που προγραμματίζουμε και φέτος, γι’αυτό ζητάμε από τους φορείς και τις Αρχές, την βοήθεια και οικονομική στήριξη για την επιτυχία των εκδηλώσεων αυτών.

Σκοπός μας, να καθιερώσουμε την Ρόδο ως προορισμό ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ! Για να το πετύχουμε όμως αυτό, πρέπει όλες οι αρχές, φορείς, υπηρεσίες, επαγγελματικές οργανώσεις και εργαζόμενοι, σε συντονισμό και ειλικρινή συνεργασία, συνεννόηση, συναίνεση και σύμπνοια, όχι μυστικοπάθεια και αυτοπροβολή που επικρατεί σήμερα. Όλοι μαζί ενωμένοι, να δείξουμε επαγγελματική ωριμότητα και ικανότητα συνεργασίας!

Γιατί να μην καθιερώσουμε και την Ρόδο ως ποιοτικό προορισμό όπως παλιά? Δεν είναι πιο ωραία η Μύκονος και η Σαντορίνη κι όμως, με συντονισμό, συνεργασία, βελτίωση υπηρεσιών, εξωστρέφεια και σύγχρονη δυναμική προβολή, κατέταξαν τα νησιά τους ανάμεσα στους καλύτερους προορισμούς στον κόσμο. Ας το ερευνήσουμε και ας προβληματιστούμε όλοι μαζί, συνεργαζόμενοι ειλικρινά. Δεν τα γνωρίζουμε όλα!

Είναι γνωστό δε ότι η ποιότητα στον προορισμό φέρνει την μεγάλη ζήτηση και η μεγάλη ζήτηση την καλή τιμή, επομένως καλύτερους πελάτες, αύξηση εσόδων και εύκολη και μη δαπανηρή προβολή του προορισμού.

Ο τουρισμός χρειάζεται υποδομές, ευταξία, ασφάλεια, σταθερότητα, διασκέδαση, εμπειρία, ποιοτικό και πολυμορφικό τουρισμό, αυθεντικότητα, εμπιστοσύνη, διαφοροποίηση του προϊόντος, σεβασμό στο περιβάλλον, συνεχή ενημέρωση και εκπαίδευση του προσωπικού, σωστή και έγκαιρη προβολή του προορισμού με εκσυγχρονισμό, νέες μεθόδους και τεχνολογίες.

Επίσης, επιτρέψετε μου να τονίσω ότι η συμμετοχή της Ρόδου στις τουριστικές εκθέσεις είναι απαραίτητη! Σίγουρα δεν είναι σημείο πώλησης και δεν πουλάνε πολύ οι εκθέσεις αλλά είναι σημείο έκθεσης –παρουσίασης – προβολής του προορισμού. Είναι τόπος συνάντησης με τουριστικούς πράκτορες – συζήτησης , διαπραγμάτευσης και υπογραφής συμβολαίων και προώθησης πωλήσεων. Είναι σημείο συνάντησης με αναποφάσιστους πελάτες, συζήτησης, προώθησης προορισμού. Γνωριμία και ανάπτυξη δημοσίων σχέσεων με τουριστικούς παράγοντες, Προϊστάμενους και υπαλλήλους ΕΟΤ. Είναι δε γνωστό ότι οι διαπροσωπικές σχέσεις και οι πρόσωπο με πρόσωπο επαφές δεν μπορούν να αντικατασταθούν με e-mail , τηλέφωνα και Internet, όπως τόνισε και ο διάσημος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Χαρβαρντ Μονούκιν. Είναι σημείο συνάντησης με δημοσιογράφους κι ευκαιρία για συνεντεύξεις δωρεάν σε τηλεόραση και ραδιόφωνο τοπικών καναλιών που διοργανώνουν οι εκθέσεις. Επιπλέον, αφού συμμετέχουν όλοι οι άλλοι προορισμοί, Ελληνικοί και ξένοι δεν μπορεί να απουσιάζει η Ρόδος! Ας αλλάξουμε τον τρόπο παρουσίασης των μεγάλων περιπτέρων Λονδίνου-Βερολίνου-Μόσχας ώστε να περιορίσουμε το κόστος και όχι να καταργήσουμε όλες τις εκθέσεις!

Είναι γνωστό δε ότι συμμετέχοντας στο περίπτερο του ΕΟΤ το κόστος δεν υπερβαίνει τις 6.000-7.000 ευρώ.

Να βελτιώσουμε όλες τις υποδομές, το εργοστάσιο της ΔΕΗ, βελτίωση οδικού δικτύου, σήμανση, λιμανιού, golf και δημιουργία δύο επιπλέον γηπέδων, αεροδρομίου, αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων κτιρίων και ιδιαίτερα της καθαριότητας όλου του νησιού και των παραλιών πριν την έναρξη της σαιζόν.

Ενημερωτικά οι πρώτες πτήσεις έστω και λίγες ξεκινούν στις 20 Μαρτίου, αφού το Καθολικό Πάσχα είναι στις 27 Μαρτίου.

Ευχόμαστε και πιστεύουμε, η ιδιωτικοποίηση και εκμετάλλευση  του αεροδρομίου της Ρόδου από την εταιρεία Fraport, Ελληνο-Γερμανικών συμφερόντων και συνεργάτη της Lufthansa και της TUI, να απογειώσει τις αφίξεις. Είναι γνωστά τα θετικά αποτελέσματα των τελευταίων χρόνων από τα 11 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία παγκοσμίως, όπως της Φρανκφούρτης και του Ανόβερο στην Γερμανία, του Μπούρκας στην Βουλγαρία, της Αντάλυας στην Τουρκία, της Αγίας Πετρούπολης στην Ρωσία και άλλα! Χωρίς φυσικά την αύξηση τελών εξυπηρέτησης.

Να καθιερώσουμε λοιπόν την Ρόδο ως προορισμό ποιότητος, κινηματογραφικών ταινιών, νεονύμφων, συνεδρίων, τέλεση γάμων κ.α. προβάλλοντας όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και όχι μόνο ήλιος – θάλασσα και All Inclusive! Να προβάλουμε τις ομορφιές του νησιού, τον πολιτισμό, την φιλοξενία, να αναδείξουμε την τοπική γαστρονομία και εκτός ξενοδοχείων, αφού είναι γνωστό ότι όλοι οι επισκέπτες μας τρώνε. Μειώνοντας έτσι και την ζήτηση του all inclusive.

Να συνεχίσουμε την προσπάθεια επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου συνεργαζόμενοι με τους Tour Operators, τις αεροπορικές εταιρείες, το Υπουργείο Τουρισμού και τους τοπικούς φορείς και κοινωνία. Χωρίς ειλικρινή συνεργασία όλων μαζί και χωρίς την προβολή και ανάπτυξη διαφόρων μορφών τουρισμού, ανά χώρα και ενδιαφέρον, δεν μπορούμε να επιτύχουμε την επιμήκυνση. Να σταματήσουμε να μετράμε πόσοι ήρθαν αλλά πόσα μας άφησαν και τι έμεινε στα ταμεία μας.

Κυρίες και κύριοι,

Είναι γνωστό σε όλους μας ότι ο τουρισμός είναι υπερευαίσθητος και επηρεάζεται από πολλά γεγονότα. Έτσι και φέτος λόγω των τρομοκρατικών χτυπημάτων που ξεκίνησαν στα τέλη Οκτωβρίου, και του μεταναστευτικού, έχουμε και πάλι αβέβαιη σαιζόν με μία μείωση κρατήσεων γενικά από όλους τους προορισμούς. Ειδικά για την Ελλάδα, ενώ οι προβλεπόμενες επιβεβαιωμένες αεροπορικές θέσεις για τους περισσότερους προορισμούς είναι αυξημένες όπως για Κρήτη, Αθήνα, Χαλκιδική και Ιόνια Νησιά, η Ρόδος έχει προβλεπόμενες επιβεβαιωμένες αεροπορικές θέσεις 2% λιγότερες συγκριτικά με το 2015. Το βασικότερο δε, οι κρατήσεις από όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες είναι μειωμένες, εκτός από την Αγγλία όπου έχουμε μία σταθερότητα. Υπολογίζουμε σήμερα ότι είμαστε περίπου 10% κάτω συγκριτικά με πέρυσι την ίδια εποχή. Βασική αιτία πιστεύουμε ότι είναι, εκτός της αβεβαιότητας, η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ με αποτέλεσμα τα τουριστικά πακέτα της Ρόδου να είναι αυξημένα περίπου 3% – 4% αφού το υπόλοιπο  απορροφήθηκε από τις επιχειρήσεις, αρκετό βέβαια για να επηρεάσει τις κρατήσεις όπως δείχνουν και  τα στοιχεία πωλήσεων των Tour Operators, με αύξηση για Κρήτη, Χαλκιδική, Ιόνια Νησιά και γενικά η Ελλάδα αύξηση 5% και μείωση 10% για την Ρόδο. Υπάρχουν δε αγορές όπως Ολλανδία, Βέλγιο, Πολωνία, Ελβετία και Αυστρία όπου έχουμε μείωση τουλάχιστον 20% (GFK).

Γι’αυτό λοιπόν, καλούμε όλους τους φορείς, να συνεχίσουμε τον αγώνα πιο δυναμικά για την επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στην Ρόδο, διαφορετικά θα έχουμε πρόβλημα με σημαντική μείωση εσόδων και κατ’επέκταση και το κράτος αντίστοιχη μείωση στην είσπραξη φόρων! Δεν μπορούμε να δουλεύουμε συνέχεια με προσφορές!

Επίσης, θα ήθελα να επισημάνω ότι είναι λάθος να πιστεύουμε ότι λόγω της ανασφάλειας στην Τουρκία και των πολιτικών προβλημάτων μεταξύ Τουρκίας και Ρωσίας, θα έχουμε σημαντική αύξηση από Ευρώπη και Ρωσία! Μην ξεχνάτε τα πρόβλημα της Βιομετρικής Βίζας, την ύφεση στην οικονομία της Ρωσίας και την σημαντική υποτίμηση του νομίσματος, Όσοι γνωρίζουν από Ρώσικη αγορά, ακόμη τώρα  ανακοινώνονται τα καλοκαιρινά προγράμματα, ούτε προσλήφθηκε το προσωπικό στα προξενεία μας για έκδοση της Visas. Αλίμονο δε, αν στηριζόμαστε στα προβλήματα των άλλων για να ωφεληθούμε εμείς! Αντί να εφαρμόζουμε εμείς επιθετική τουριστική πολιτική και προβολή! Ήδη ο Υπουργός Τουρισμού της Τουρκίας ανακοίνωσε στην Γερμανία την επιδότηση κάθε πτήσης το Απρίλιο και Μάιο για Τουρκία με 6.000 δολάρια, φορολογικές ελαφρύνσεις στα Ξενοδοχεία και αυξημένα μέτρα ασφάλειας στις τουριστικές περιοχές, παράλληλα με έντονη προβολή και διαφήμιση.  Επιπλέον, εντός των ημερών ανοίγει και η αγορά της Αιγύπτου με πτήσεις από Ευρώπη και Ρωσία.

Καλούμαστε λοιπόν όλοι μαζί την χρονιά αυτή να υπερβούμε τους εαυτούς μας, να δραστηριοποιηθούμε με όλες μας τις δυνάμεις για να πετύχουμε τους στόχους μας. Χρειάζεται πίστη, επαγρύπνηση, συνέπεια, υπομονή, επιμονή και πολλή δουλειά. Αν πέρυσι κάναμε βήματα φέτος πρέπει να κάνουμε άλματα! Πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε! Αρκεί να κινητοποιηθούμε όλοι, το πολιτικό σύστημα και οι παραγωγικές τάξεις του τόπου μας. Η ειλικρινής συνεργασία και η δράση είναι το καλύτερο φάρμακο σε κάθε δύσκολη συγκυρία, όπως αυτή η σημερινή, με την αβεβαιότητα που επικρατεί στον τουρισμό.

Ας οργανωθούμε λοιπόν σύντομα, συνεργαζόμενοι όλοι μαζί ειλικρινά προετοιμάζοντας τον προορισμό, βελτιώνοντας παντού την ποιότητα με επιμόρφωση και εκπαίδευση και ας τον προβάλουμε εξασφαλίζοντας πόρους για προβολή και διαφήμιση. Πρέπει επιτέλους να βρούμε άμεσα λύσεις για χρηματοδότηση του ΠΡΟΤΟΥΡ, αρχές, φορείς, επιχειρηματίες κι εργαζόμενοι για το καλό του τόπου μας. Είναι κρίμα αυτό που ζήλευαν οι άλλοι προορισμοί τα προηγούμενα χρόνια, αντί να το βελτιώσουμε και να το εκσυγχρονίσουμε με νέες ιδέες και τεχνολογίες, προσπαθούμε χωρίς πόρους να προβάλουμε την ωραία μας Ρόδο.

Να συνειδητοποιήσουμε όλοι, ότι κανείς δεν γνωρίζει καλύτερα για τον τουρισμό από τους Ξενοδόχους, τους Διευθυντές, τους Ιδιοκτήτες Ενοικιαζομένων Δωματίων και τους τουριστικούς πράκτορες. Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι, ότι κάνουμε το κάνουμε για να πουλάνε οι Ξενοδόχοι τα ξενοδοχεία τους αφού είναι γνωστό ότι, εάν δεν πουλήσουμε τα ξενοδοχεία μας πως θα έλθουν οι επισκέπτες να κυκλοφορήσουν στην Ρόδο και να δουλέψουν τα εστιατόρια, καταστήματα, Rent A Car, Taxi και οι άλλες επιχειρήσεις;

Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να ευχαριστήσω την Περιφέρεια για την χρηματοδότηση της προβολής του νησιού. Απευθύνομαι επίσης στα Επιμελητήρια, στις τράπεζες, στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, στα καταστήματα αφορολόγητων ειδών, στο Καζίνο, στην εταιρεία που διαχειρίζεται την Μαρίνα, στην Fraport και σε όλα τα επαγγελματικά σωματεία να βοηθήσουν την προσπάθεια προβολής του τόπου για όφελος όλων. Όλοι γνωρίζουμε και όλοι αναγνωρίζουν ότι ο τουρισμός είναι η ατμομηχανή και ο κινητήριος μοχλός της Ελληνικής Οικονομίας και ιδίως του τόπου μας. Γιατί λοιπόν να μην βοηθήσουμε όλοι μαζί κι ο καθένας με τον τρόπο του? Γιατί να μην συμβάλουν όλοι οικονομικά για την αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την Ρόδο αφού στο τέλος θα ωφεληθούμε όλοι? Γι’αυτό λοιπόν, καλούμε τον Δήμαρχο άμεσα να πάρει πρωτοβουλίες. Όλοι θα είμαστε μαζί σου.

Φυσικά, η προβολή να γίνει άμεσα σε συνεργασία με όλους τους φορείς του τουρισμού. Ο χρόνος τρέχει, η αβεβαιότητα συνεχίζεται, να οργανωθούμε λοιπόν για το καλό του τόπου μας και για το καλό των κατοίκων του νησιού μας! Κι εδώ θα ήθελα να συγχαρώ την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου που σε συνεργασία  με τον ΣΕΤΕ και την Marketing Greece, παρουσίασε την Τρίτη στην Αθήνα το τριετές Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης του Τουρισμού, ζητάμε δε άμεσα την έναρξη και υλοποίηση του, σε συνεργασία με τον ΠΡΟΤΟΥΡ!

Σας ευχαριστούμε πολύ που μας τιμήσατε απόψε με την παρουσία σας, Καλή Χρονιά-Υγεία-Ευτυχία-Χαρά και Τουρισμό!

Φωτορεπορτάζ: Nicolas Nanev

Πηγή: www.blackmonday.gr

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΕΤΕ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ NN1_0240 ΜΑΤΣΙΓΚΟΣ

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.