Στις 1/9/2015 είχαμε την έναρξη της νέας σχολικής χρονιά 2015-2016 με τη ανάληψη υπηρεσίας των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες της χώρας (ο αγιασμός της νέας διδακτικής  χρονιάς 2015-2016 θα πραγματοποιηθεί στις 11/9/2015 με τη παρουσία μαθητών  ) . Δυστυχώς κανείς δεν γνωρίζει πως θα λειτουργήσουν τα δημόσια σχολεία εξαιτίας της έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού.

Τα συνολικά κενά σε εκπαιδευτικούς ( Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) ανέρχονται περίπου σε 25.000.

 Τα  11.000 κενά αφορούν – σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς  – τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση .   Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ξεπερνούν τις 14.000 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας . Συγκεκριμένα η σχολική χρονιά ξεκινά με έλλειψη 3.640 ΠΕ70 , 1.661 ΠΕ60 , 1.161ΠΕ06 , 1.019 ΠΕ08 , 806 ΠΕ32 , 793 ΠΕ11 , 561 ΠΕ19 , 311 ΠΕ07 , 84 ΠΕ05 και περίπου 3.000 στην Ειδική Αγωγή .

Υπάρχουν περιοχές που οι ελλείψεις δημιουργούν ίλιγγο .Ενδεικτικά αναφέρω  Δωδεκάνησα : 557 , Κυκλάδες : 486 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και σε συνδυασμό με 700 περίπου κενά στους δύο νομούς για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση φτάνουμε στα 1.700 περίπου κενά . Δεν  συνυπολογίζονται τα επιπλέον κενά που δημιουργήθηκαν σ’ αυτές τις περιοχές μετά τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ  σε ΠΥΣΠΕ και από ΠΥΣΔΕ ΣΕ ΠΥΣΔΕ . 

 Αυτό που προκαλεί μεγαλύτερη ανησυχία είναι το γεγονός πως έως σήμερα κανείς δεν γνωρίζει πότε θα προσληφθούν αναπληρωτές για την κάλυψη των κενών και πόσα κενά μπορούν να καλυφθούν με βάση τις πιστώσεις που έχει στη διάθεση του το Υπουργείο Παιδείας .

 Η αλήθεια είναι πως η έλλειψη προγραμματισμού , υπεύθυνης και σοβαρής εκπαιδευτικής πολιτικής από την απελθούσα πολιτική ηγεσία έχει ως αποτέλεσμα να ζούμε ένα θρίλερ χωρίς προηγούμενο . Εκτός κι αν οι κύριοι Μπαλτάς και Κουράκης πίστευαν πως σχολεία και θεσμοί μπορούσαν να λειτουργήσουν χωρίς εκπαιδευτικούς !

  Επειδή , δε , είναι σχεδόν βέβαιο πως στις  11 /9/2015 , ημέρα Αγιασμού και έναρξης του νέου διδακτικού έτους , το κουδούνι δεν πρόκειται να χτυπήσει σε πολλά σχολεία , οφείλουν όλες οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου να συμφωνήσουν για την εξασφάλιση πιστώσεων για προσλήψεις αναπληρωτών , αλλά , κυρίως  , για μόνιμους διορισμούς στη δημόσια εκπαίδευση .

 Ταυτόχρονα αφού όλοι διαπιστώνουμε , πως στην κατάσταση που έχει περιέλθει η Παιδεία ημίμετρα δεν αρκούν , θα πρέπει να γίνει επιτέλους ένας ουσιαστικός και εποικοδομητικός διάλογος , έστω και αν βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο , με επιχειρήματα και χωρίς κραυγές ώστε επιτέλους ως χώρα να χαράξουμε μια εθνική στρατηγική αναβάθμισης της εκπαίδευσης για να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο αύριο .

Leave a Reply

Your email address will not be published.