Οι γυναίκες σε θέση πολιτικής ευθύνης – Ολοκληρώθηκε το σεμινάριο στη Ρόδο

Ολοκληρώθηκε το Σάββατο 30 Μαΐου 2015, ο Α’ κύκλος, σεμιναρίου που διοργανώθηκε στη Ρόδο, από το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας ΚΕΘΙ (ΝΠΙΔ του Υπουργείου Εσωτερικών).

Το σεμινάριο με θέμα «Ενθάρρυνση και υποστήριξη της συμμετοχής των γυναικών σε θέσεις πολιτικής ευθύνης και εκπροσώπησης σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο πολιτικής», περιλάμβανε, τόσο θεωρητικό μέρος, όσο και βιωματικά εργαστήρια. Απευθυνόταν σε γυναίκες αιρετές ή που επιθυμούν να συμμετάσχουν σε εκλογικές διαδικασίες σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο και στόχος του ήταν η ενίσχυση και εμψύχωση των ίδιων των γυναικών, προκειμένου να διεκδικήσουν και να πετύχουν όχι μόνο τη συμμετοχή τους στις εκλογικές διαδικασίες, αλλά και την εκλογή τους.

Κατά τη διάρκεια του Α’ κύκλου του σεμιναρίου, ο Επίκουρος Καθηγητής Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Αιγαίου Διονύσης Γουβιάς, ανέπτυξε την 1η Θεματική Ενότητα, που αφορούσε στο Φύλο, την Κοινωνία και την Πολιτική. Συζητήθηκαν θέματα, όπως η κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, κοινωνικό φύλλο – βιολογικό φύλλο, φιλελεύθερος φεμινισμός, ατομικά δικαιώματα, ισότητα, μαρξιστικός – σοσιαλιστικός φεμινισμός, ανισότητες, ριζοσπαστικός φεμινισμός (πατριαρχία, ως σύστημα καταπίεσης των γυναικών), μεταδομική – μεταμοντέρνα προσέγγιση, καταπίεση και καταπιεζόμενη, φαινόμενο γυάλινης οροφής κτλ.

Οι εκπαιδεύτριες Ιωάννα Ταμπουρατζή και Αναστασία Κυριακίδου, διεύθυναν βιωματικά εργαστήρια με θέμα το Φύλο, την Κοινωνία, την Πολιτική, καθώς και τις Δομές Πολιτικής Εξουσίας, ενώ ο Νίκος Στασινόπουλος,  πολιτικός επιστήμων του Πανεπιστημίου Αθηνών με διετή ειδίκευση στην κοινωνιολογία της επικοινωνίας, επεξήγησε τη σημασία των Δομών της Πολιτικής Εξουσίας.

Ο ίδιος, αναφέρθηκε στο υπερεγώ, το οποίο χτίζει ενοχές στους ίδιους μας τους εαυτούς, στην εσωτερίκευση των απαγορεύσεων, στον αυταρχισμό και τον φιλελευθερισμό, στην ηγεσία, στη σύγχρονη προπαγάνδα των επιλογών (είσαι ελεύθερος να κάνεις ότι θες, αλλά ουσιαστικά θα κάνεις αυτό που θέλω εγώ. Είσαι ελεύθερος να διαλέξεις, αλλά θα επιλέξεις αυτό που θέλω εγώ), στην προαίρεση του Αριστοτέλη, στη ρητορική, στην παρεμβατικότητα για δικαιότερη διαβίωση, στο πέπλο άγνοιας, την πολιτική ελευθερία, στην ισότητα του φθόνου – μνησικακία, στην ανάγκη και το δικαίωμα, καθώς και στην πολιτική ελευθερία από παρεμβάσεις και για κυριαρχία.

Leave a Reply

Your email address will not be published.