ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΙΝ & ΤΟ ΜΕΤΑ: Οι ψεύτικες δεσμεύσεις Τσίπρα, για τα Δωδεκάνησα!

Μόλις κάθισε στην καρέκλα, οι δεσμεύσεις χάθηκαν οριστικά...

Μόλις κάθισε στην καρέκλα, οι δεσμεύσεις χάθηκαν οριστικά…

Οι … δεσμεύσεις Τσίπρα

Τα Δωδεκάνησα είναι κομμάτι της πατρίδας. Από τα πιο όμορφα. Και με κατοίκους ανήσυχους και δημιουργικούς. Γι’ αυτό τόσο στη Ρόδο, όσο και στα άλλα νησιά, ακόμα και στα πιο μικρά, όπως οι Λειψοί και η Τήλος, γίνεται μια αξιοθαύμαστη προσπάθεια προόδου. Με πρωτοβουλία της τοπικής αυτοδιοίκησης και των κατοίκων. Αλλά τα έχω ακούσει πολλές φορές από τοπικούς άρχοντες και από απλούς νησιώτες. Και το ξέρουν βέβαια οι πάντες εδώ και σε όλη την Ελλάδα.

Το κεντρικό κράτος σας θυμάται όταν είναι να εισπράξει, αλλά ξεχνάει συστηματικά τις υποχρεώσεις του απέναντί σας. Κι αυτές οι υποχρεώσεις δεν είναι μόνο οικονομικές. Έχουν σοβαρές, κρίσιμες θα έλεγα, εθνικές πτυχές. Γι’ αυτό είναι απαράδεκτο να χρονίζει το πρόβλημα της φτηνής και συστηματικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης με το κέντρο.

Είναι εγκληματικό να πεθαίνουν άνθρωποι σε μικρά νησιά, ακόμα και στη Ρόδο, εξαιτίας ελλείψεων στα νοσοκομεία και υποτυπώδους ιατρικής κάλυψης των νησιών.

Είναι σκανδαλώδης η δέσμευση της κυβέρνησης Σαμαρά για μεγάλη αύξηση του ΦΠΑ στον τουρισμό και στα ακριτικά νησιά μας, που θα υλοποιήσει αν κερδίσει τις εκλογές.

Αυτή η κατάσταση, λοιπόν, δεν μπορεί να συνεχιστεί. Τα Δωδεκάνησα μπορούν να δώσουν πολλά στην πατρίδα, αν η πατρίδα αποφασίσει να δώσει όσα πρέπει στα Δωδεκάνησα.

Για αυτό, λοιπόν, ο ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύεται ότι: Από τις 26 Ιανουαρίου θα κλείσει κάθε συζήτηση για αύξηση του ΦΠΑ στις νησιωτικές περιοχές.

Θα διεκδικήσουμε αποφασιστικά την αντιστοίχηση του μεταφορικού κόστους για εμπορεύματα και επιβάτες προς τα νησιά, με εκείνο της ηπειρωτικής Ελλάδας. Αυτό που κωδικοποιημένα έχει ονομαστεί «μεταφορικό ισοδύναμο». Και για το οποίο, μέχρι σήμερα, καμία σοβαρή μελέτη δεν υπήρξε. Έτσι ώστε η Ελλάδα να διεκδικήσει ευρωπαϊκούς πόρους προς αύτη την κατεύθυνση. Γιατί ξέρουμε σήμερα – και εσείς το ξέρετε καλύτερα αφού το ζείτε- ότι το λειτουργικό κόστος μιας επιχείρησης στα νησιά, είναι σήμερα 23% ακριβότερο από μια ίδια επιχείρηση στην ηπειρωτική Ελλάδα. Και έτσι τα νησιά εξωθούνται στην μονοκαλλιέργεια του τουρισμού.

Θα επανεξετάσουμε το θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας. Γιατί το σημερινό μοντέλο έχει αποτύχει. Πανάκριβο μεταφορικό κόστος στις κανονικές γραμμές. Πανάκριβες δημόσιες επιδοτήσεις στις άγονες γραμμές. Και τα νησιά να μην έχουν πλοία.

Θα εξετάσουμε πολύ σοβαρά ένα νέο πρότυπο στα πλαίσια της κοινωνικής οικονομίας. Με την συμμετοχή του κράτους, της τοπικής αυτοδιοίκησης και των παραγωγικών φορέων. Μελετώντας όμως πολύ σοβαρά τις αστοχίες και τις αδυναμίες παλιότερων εποχών.

Δεσμευόμαστε ότι θα ξαναδούμε το μοντέλο δημόσιας διοίκησης, που είναι σχεδιασμένο για την ηπειρωτική Ελλάδα. Και το οποίο στην νησιωτική Ελλάδα είναι αντιλειτουργικό και δύσχρηστο για τους πολίτες.

Και σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες θα μελετήσουμε κίνητρα μετεγκατάστασης στα νησιά προκειμένου να συγκρατήσουμε την πληθυσμιακή αφαίμαξη.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτά που πρέπει να γίνουν.

Οι Δωδεκανήσιοι έχουν ανάγκη να νιώσουν ασφάλεια στον τόπο που μένουν. Το αγαθό της Υγείας είναι το πρώτο και το σημαντικότερο σε οποιονδήποτε τόπο. Γι’ αυτό ο δημόσιος χαρακτήρας της Υγείας είναι αδιαπραγμάτευτος. Το στοίχημα για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι να αναμετρηθεί με την σημερινή οικτρή κατάσταση στα Νοσοκομεία της Δωδεκανήσου. Να αποκαταστήσει την επαρκή και αποτελεσματική λειτουργία στα Νοσοκομεία της Ρόδου, της Κω, της Καλύμνου. Αλλά και των μονάδων υγείας στα μικρότερα νησιά. Γιατί αυτό δεν αφορά μόνο την ποιότητα της ζωής των μόνιμων κατοίκων. Αφορά και για τους χιλιάδες επισκέπτες της τουριστικής περιόδου.

Οι ισοσκελισμένοι προϋπολογισμοί, φίλες και φίλοι, δεν μπορούν να επιτευχθούν διαλύοντας τον τόπο και υποβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής. Και ακόμα, έχουμε υποχρέωση να σώσουμε την φυσική ομορφιά των νησιών από τα νύχια του ΤΑΙΠΕΔ. Από την επιθετικότητα μιας τουριστικής ανάπτυξης, εξαιρετικά επικερδούς για τα ισχυρά οικονομικά συμφέροντα. Αλλά ελάχιστα ωφέλιμης για τον τόπο. Γιατί για εμάς ο τουρισμός πρέπει να είναι μια παραγωγική δραστηριότητα που θα είναι φιλική με την περιβαλλοντική προστασία και την πολιτιστική ταυτότητα του τόπου. Που δεν θα ξεκολλάει κομμάτια από τα νησιά για να τα παραδώσει στην απόλυτη κυριαρχία ιδιωτών. Που δεν θα δημιουργεί κλειστά τουριστικά γκέτο, περιχαρακωμένα από τον υπόλοιπο τόπο. Και που, βεβαίως, θα λειτουργεί εξασφαλίζοντας συνθήκες εργασιακής αξιοπρέπειας για τους ανθρώπους που δουλεύουν στον τουρισμό.

Στην ίδια ακριβώς λογική θα υπερασπιστούμε τον δημόσιο χαρακτήρα των περιφερειακών αεροδρομίων. Γιατί το ξεπούλημα κάθε υποδομής δεν είναι ούτε πρόοδος, ούτε ανάπτυξη. Είναι επιστροφή στην φεουδαρχία. Τότε που η ανώτατη αρχή εκχωρούσε τα περάσματα σε φίλους της, για να τους δώσει τη δυνατότητα να πλουτίσουν από την φορολογία. Αρκετά λοιπόν με το παραμύθι των ιδιωτικοποιήσεων. Υπάρχει σήμερα κάποιος που να πιστεύει ότι αυτή η λεηλασία θα φέρει ανάπτυξη στον τόπο; Μόνο κέρδη για τους λίγους φέρνει, από την αύξηση του κόστους των υπηρεσιών.

 

 

Η πραγματικότητα στα νησιά

1.     Η Τήλος έμεινε χωρίς καράβι και η Thomas Cook ακύρωσε όλες τις κρατήσεις. Μετά από σωρεία δημοσιευμάτων, αναζητήθηκε μία τυπική λύση.

2.     Καμία ενέργεια δεν έγινε για τη λύση του ακτοπλοϊκού προβλήματος στα νησιά, τουλάχιστον όχι μέχρι τώρα.

3.     Τα νοσοκομεία βρίσκονται σε χειρότερη κατάσταση από ποτέ, σχεδόν στο σύνολο των νησιών και γίνονται «έρανοι» ακόμη και για βασικά υλικά π.χ. στη Ρόδο, στην Κάρπαθο, στην Κω κτλ.

4.     Ο ΦΠΑ στα νησιά όχι απλά δεν προστατεύτηκε, αλλά για πρώτη φορά δέχεται ευθεία επίθεση, με ξεκάθαρη εξαγγελία κατάργησής του. Αυτό που χαρακτήρισε «σκανδαλώδης» για την κυβέρνηση Σαμαρά, η κυβέρνηση Τσίπρα το προχώρησε μέχρι εκεί που δεν πάει.

5.     Δεσμεύτηκε ότι θα κλείσει οποιαδήποτε συζήτηση για αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά και έχει ήδη ανακοινώσει σωρεία μέτρων επιβολής φόρων ειδικά για τα νησιά!!!

6.     Μεταφορικό ισοδύναμο, ούτε λόγος. Η Κάρπαθος και η Κάσος έμειναν για τουλάχιστον δύο φορές απομονωμένες και για την Τήλο, τα έχουμε ήδη επισημάνει.

7.     Το λειτουργικό κόστος μίας επιχείρησης το αυξάνει δραματικά, με φόρους διανυκτέρευσης, φόρους επί του τζίρου κτλ, πέραν της κατάργησης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ.

8.     Σε ότι αφορά στο υποτιθέμενο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, αναμένουμε…

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.