Άνθρωποι σε ασπρόμαυρο φόντο, άνθρωποι που συνδυάζουν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, άνθρωποι στην καθημερινότητά τους, στη μοναχικότητά τους, νεότεροι και μεγαλύτεροι, παιδιά και ηλικιωμένοι, προσφέρουν ένα μοναδικό ταξίδι στο χρόνο, την ιστορία, στους τόπους και στις εθνικότητες, μέσα από το φακό του επαγγελματία φωτογράφου Γιάννη Ν. Μπουλούμπαση. Κίνηση και ακινησία, νερό, κτίρια, μνημεία, ιερά, παράδοση και νεωτερικότητα, παλιό και νέο, όλα συνδυάζονται σε ασπρόμαυρη εικόνα και δίδουν την έκταση – το μέγεθος που μπορεί να έχουν καθημερινά βιώματα – στιγμές στη μέγιστη διάστασή τους.

CSC_0974«Η φωτογραφία ήταν πάντα μια ανακάλυψη, κάτι απροσδιόριστο. Ωστόσο δεν με κέρδισε από την αρχή. Ξεκίνησα να ασχολούμαι με την δημοσιογραφία, λόγω της είδησης και της ενημέρωσης, που αγαπούσα από τα εφηβικά μου χρόνια. Λόγω των γεγονότων που εξελισσόντουσαν στην πρώην Γιουγκοσλαβία ανακάλυψα για πρώτη φορά το μέσο ενημέρωσης στα 18 μου έτη, μέσα από δουλειές του Νίκου Οικόνομοπουλου, Γιάννη Μπεχράκη, Γιάννη Κόντου και της Λουίζα Γκουλιεμάκη, επηρεαζόμενος πολύ από τότε κλίμα. Έτσι, ξεκίνησα να ασχολούμαι με τα γεγονότα ως ακτιβιστής και μετά επέλεξα να παρακολουθήσω τα πρώτα μου σεμινάρια στο φωτογραφικό τομέα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών», αναφέρει ο κ. Γιάννης Ν. Μπουλούμπασης, μιλώντας στο Black Monday.gr και παρουσιάζοντας ένα ταξίδι στο χρόνο, στο χώρο και στην ιστορία, μέσα από τις φωτογραφικές του αποτυπώσεις.

«Στην ηλικία των 20 ετών, είχα την ευκαιρία να δω για πρώτη φορά τη δουλειά του κου Γιάννη Μπεχράκη με θέμα το Κόσοβο και εκ’ τότε συνειδητοποίησα ότι αυτό που ήθελα να κάνω στη ζωή μου είναι να γίνω φωτογράφος», προσθέτει ο κ. Μπουλούμπασης, συμπληρώνοντας ότι, συμμετείχε σε όλες τις διαδικασίες και τις φωτογραφικές εξορμήσεις – ανακαλύψεις και την ίδια περίοδο αποφάσισε να σπουδάσει επαγγελματική φωτογραφία στην Κρατική Σχολή Νέας Σμύρνης τριετής φοίτησης, η οποία τον επηρέασε θετικά στην τεχνική του εξέλιξη και στη φωτογραφική του διαπαιδαγώγηση. Δύο εκ των καθηγητών του ο κος  Βαγγέλης Χατζαντουργιάν και ο κος Νίκος Πολέμης, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην μετέπειτα εξέλιξη του.

Ο Γιάννης Ν. Μπουλούμπασης, η πορεία

CSC_0430-2 .«Νιώθοντας ότι μπορώ να κερδίσω πολύ σημαντικές φωτογραφικές εμπειρίες και παραστάσεις αποφάσισα να ασχοληθώ με το φωτορεπορτάζ παίρνοντας ειδικότητα στο αρχαιολογικό ρεπορτάζ και δουλεύοντας, πριν τελειώσω την σχόλη μου, ως βασικός φωτογράφος πάνω στην αποτύπωση και την καταγραφή αρχαιολογικών ευρημάτων για το περιοδικό Ι.Χ.Ω.Ρ.

Εν’ συνέχεια βλέποντας ότι αυτή η προοπτική δεν είχε άλλες δυνατότητες να με κρατήσει, ασχολήθηκα με το φωτορεπορτάζ με πρώτο μου σταθμό το Αθλητικό Πρακτορείο Στίβος, όπου κατέγραφα με το φακό μου τους αγώνες στίβου στο Ζηρίνειο Στάδιο της Νέας Κηφισιάς και την ίδια ακριβώς χρονιά συμμετείχα στην πρώτη μου ομαδική έκθεση φωτογραφίας που έγινε στο Παλαιό Πανεπιστήμιο από το Φωτογραφικό Τομέα.

Μετά από λίγο καιρό δημοσιεύονται οι πρώτες μου δουλειές σε περιοδικά όπως Πεμπτούσια, Παρεμβολή και Γεωτρόπιο με πρώτη και κύρια δημοσίευση – προβολή του περιοδικού Ι.Χ.Ω.Ρ συνεχίζοντας συνεργάστηκα με την Ναυτεμπορική. Όλα εξελίσσονταν διαδοχικά από το 2003 και μετά, ενώ το 2004 κατέγραψα τους Παραολυμπιακούς Αγώνες και συνέχισα δουλεύοντας στα φωτογραφικά πρακτορεία Αφοί Αναγνωστόπουλοι και Αφοί Μπότση και μέχρι το 2005 δούλεψα σε όλους τους φωτογραφικούς τομείς της ενημέρωσης που επιθυμούσα αρχαιολογικό, αρχιτεκτονικό, αθλητικό, πολιτικό, πολιτιστικό, εκπαιδευτικό και κοινωνικό και οδοιπορικό ρεπορτάζ.

CSC_0482Το 2006, 2009 και 2015, δημοσιεύτηκαν δουλειές μου στα 24 γράμματα, στο protagon και στο www.blackmonday.gr. Το 2007, αποφασίζω να ασχοληθώ ξανά με το οδοιπορικό ρεπορτάζ όπου μέχρι το 2009 έκανα ταξίδια σε όλη την Ελλάδα σε δουλειές που με είχαν στείλει τα περιοδικά Γεώ και Γεωτρόπιο. Το 2009 επηρεαζόμενος βαθιά και από κάποια σεμινάρια σκηνοθεσίας που ξεκίνησα να παρακολουθώ στον Κινηματογραφικό Τομέα και μια σειρά δουλειών και εκθέσεων φωτογραφίας ατομικών ή ομαδικών που παρακολουθούσα αποφάσισα να ασχοληθώ με την φωτογραφία δρόμου.

Το 2012, συμμετέχοντας σε ένα διαβαλκανικό συνέδριο στο Brasov Romania  με θέμα: Το μέλλον των Βαλκανίων μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας, αποφάσισα να καταγράψω την πολιτισμική πόλη Brasov και την μετακουμουνιστική εξέλιξη της Ρουμανίας σε κράτος που προσπαθεί να ανακτήσει τη χαμένη της πνευματικής ανεξαρτησία και να ενταχθεί στη Δύση και την Ευρώπη, χωρίς άλλες αλλοιώσεις. Αυτή τη φορά υπό το πνεύμα ενός ευρύτερου ολοκληρωτισμού της  παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας επιλέγει ο λαός τι και ποιες επιρροές θέλουν να αποδεχτούν ως πνευματικά ανεξάρτητοι.

Το ταξίδι στο χρόνο

CSC_0889Το ταξίδι στο χρόνο, άνθρωπος και η πρώτη ατομική μου έκθεση φωτογραφίας που έγινε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, θα συνεχιστεί και στο εξωτερικό μέσα από προτάσεις που προέκυψαν απ’ αυτή την προσωπική μου διαδρομή και αναζήτηση. Σκοπός μου είναι να συνεχίσω την φωτογραφία δρόμου με νέες θεματολογίες που θα αφορούν και στην ΕΛΛΑΔΑ και να συνεχίσω παράλληλα να εργάζομαι στο κομμάτι της φωτογραφικής ενημέρωσης, όπως ξεκίνησα.

«Κλείνοντας θα ήθελα να περάσω ένα μήνυμα ενότητας, διότι η φωτογραφία οφείλει να μας ενώνει και μέσα απ’ αυτή τη διαδικασία και μένοντας ενωμένοι να μπορέσουμε – να δούμε ένα διευρυμένο φωτογραφικό ορίζοντα, που θα δημιουργήσει ένα ωραίο πνευματικό  υπόβαθρο, για ένα καλύτερο μέλλον έτσι ώστε η φωτογραφία να αποτελέσει σημείο παιδείας για την κοινωνία και όχι ανακάλυψης. Ξεκινώντας από το σχολείο να γίνει η βάση σε μια υγιείς φωτογραφική διαπαιδαγώγηση με πνευματικές και κοινωνικές βάσεις και αξίες», καταλήγει ο κ. Μπουλούμπασης.

Πηγή: www.blackmonday.gr

CSC_1148

DSC_1833 DSC_1813 DSC_1712 DSC_1695 DSC_1666 DSC_1599 DSC_1561 DSC_1559 DSC_1547 DSC_1421 DSC_1374 DSC_1359 DSC_1354 DSC_1341 DSC_1326 DSC_1318 DSC_1308 DSC_1295 DSC_1286 DSC_1269 DSC_1019 DSC_1011 DSC_0959 DSC_0943 DSC_0892 DSC_0844 DSC_0487-2 DSC_0481 DSC_0474 CSC_1806 CSC_1711 CSC_1618 CSC_1190 CSC_1148 CSC_0974 CSC_0937 CSC_0902 CSC_0889 CSC_0760 CSC_0482 CSC_0478 CSC_0430-2 CSC_0430-2 . DSC_1858

Leave a Reply

Your email address will not be published.